Vernepleier 100%
Beskrivelse av arbeidsplass
Bolig- og miljøarbeidertjenesten gir tjenester i botilbud, samt tilbud til brukere i egne leiligheter. Tjenestene er i hovedsak rettet mot voksne personer med utviklingshemming. Vi gir også tjenester i et bokollektiv for eldre med demens.
Virksomheten har 9 avdelinger som er geografisk inndelt. Avdelingene ledes av avdelingsledere.
Vi gir tjenester til ca 150 brukere fordelt på 15 ulike bofellesskap og miljøarbeidertjeneste i hele kommunen.
Bolig- og miljøarbeidertjenesten har ca 300 ansatte.
Vi har kvalitet i fokus, og jobber systematisk med kompetanseheving og etablering av en heltidskultur i virksomheten. Det arbeides med å etablere en felles faglig plattform for tjenesteytingen, basert på Positiv atferdsstøtte (PAS), målretta miljøarbeid og e- læringskursene Mangfold og muligheter.
Vi har spennende faglige utfordringer, dyktige og engasjerte medarbeidere, felles fagsamling og gode ordninger for videreutdanninger.
Vi har spreke arbeidstidsordninger oppbygd ut fra brukerbehov i avdelingen. Arbeidstidsordningene er ulike, eksempelvis ulike langturnuser, kombinasjonsturnuser med vanlige vakter og langvakter, ordinær turnus med langvakter i helgene mm. Det arbeides langvakter hver 3. helg.
Vi har for tiden behov for flere vernepleiere i Tomasvegen 17, Litlabjørgvegen, Løftentunet og Miljøarbeidertjenesten.
Ansvarsområde
- brukerteamansvarlig
- faglig oppfølging av tjenestetilbudet til brukere
- kartlegging, utarbeiding, oppfølging og evaluering av tiltaksplaner
- veiledningsansvar
- ansvar for egen læring og utvikling
Arbeidsoppgaver
Tilrettelegge for god livskvalitet for våre brukere gjennom tilpassede aktiviteter, egen mestring, sosialt fellessakap, omsorg og utvikling.
Medansvar for at miljøarbeidet holder en høy faglig standard.
Daglig dokumentasjon av helsehjelp og miljøarbeid - utarbeiding og evaluering av tiltaksplaner og Veiledning.
Kvalifikasjoner
Autorisert vernepleier. Personlig egnethet gis avgjørende betydning.
Andre med relevant helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, samt relevant erfaring fra målgruppa kan vurderes for ansettelse.
Dersom lavere stillingsstørrelser enn 100 % er ønskelig, ber vi om at dette opplyses om i søknaden. Dersom en ønsker konkret arbeidssted/område eller spesielle faglige utfordringer, er det fint om dette opplyses i søknaden.
Personlige egenskaper
Vi vektlegger at vårt personale har evne til:
- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling
- å jobbe målrettet og resultatorientert
- å gi og ta imot veiledning
- å arbeide selvstendig og strukturert
Vi kan tilby
- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes