Operativ boligkoordinator
Org. nr: - Stillingsident: 4180656216 Presentasjon av stillingen:
Spennende jobb som operativ boligkoordinator på nyetablert boligkontor
Gjesdal kommune har nylig opprettet et eget boligkontor. Boligkontoret er et utadrettet lavterskeltilbud der det er lett for innbyggere å få kontakt. Kontoret har daglig kontakt med boligsøkere, private utleiere og andre. Hovedoppgavene til boligkontoret er å skaffe/tildele boliger. Kontoret behandler også søknader om startlån og boligtilskudd.
Nå søker vi etter en faglig engasjert operativ boligkoordinator med pågangsmot og lyst til å gjøre en forskjell for innbyggerne i Gjesdal kommune. Vi søker etter deg som liker å jobbe med mange ting samtidig, varierte arbeidsdager, samt at du må være glad i å jobbe med mennesker.
Arbeidsoppgaver
- Motta og veilede innbyggere som tar kontakt for hjelp til å skaffe seg bolig.
- Kartlegge og avklare muligheter for tilrettelegging i hjemmet hos aktuelle søkere som har behov, i samarbeid med ergonomisk kompetanse. Inkludert vurdering av tilskudd.
- Planlegging/logistikk styring. Oppfølging ved inn og utflytning.
- Kartlegging, utredning og forberedelse av sak til beslutning for tildeling av kommunal bolig.
- Saksbehandle startlån og boligtilskudd, samt håndtere bostøtteordningen i samarbeid med NAV.
- Ansvarlig for etablering av husleiekontrakter, fakturering og innkreving av husleier.
- Delta i løpende vurdering av kommunens bygningsmasse, og bistå i forbindelse med anskaffelse/avhending av boliger.
- Andre relevante oppgaver.
Kvalifikasjoner
- Høyskole utdannelse, men relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse.
- Erfaring fra privat boligforvaltning, hvor du nå kan tenke deg å bruke din erfaring til boligsosialt arbeideller erfaring fra kommuneforvaltning/saksbehandling. Gjerne fra et boligkontor/boligforvaltning.
- Økonomisk forståelse. Må ha interesse av, og kunne håndtere husbankens tilskudd og finansieringsordninger som virkemidler.
- Må ha interesse, kunnskap og erfaring innen IKT-basert saksbehandling- og fagsystemer med interesse for utvikling av effektive IKT-løsninger.
- God muntlig og skriftlig formuleringsevne.
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og møte med innbyggere i ulike livssituasjoner.
Personlige egenskaper
- Du er god på menneskelige relasjoner, serviceinnstilt og imøtekommende.
- Du er tydelig, strukturert og løsningsorientert.
- Du trives med en aktiv og til tider hektisk arbeidshverdag.
- Du er god til å drive veiledning og jobbe i team.
Vi tilbyr
- En spennende og interessa
- Godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
- Veiledning
- God pensjonsordning med lånemuligheter
- Konkurransedyktig lønn
- Tilbud om relevant videreutvikling/utdanning
- Barnehageplass for ansattes barn
- Personalhytte
- Bedriftskunstforening og bedriftsidrettslag
Annet
Gjesdal kommune ønsker gjennom satsing på utvikling av en heltidskultur - å fremme kvaliteten for den enkelte bruker, skape en mer fremtidsrettet og effektiv organisasjon - å legge til rette for et godt arbeidsmiljø og forutsigbarhet for den enkelte medarbeider.
Gjesdal kommune ønsker større mangfold, og vil oppfordre alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, kultur og tenkemåte. Vi ser dette som viktig for nytenkning, utvikling og kvalitet i tjenestene våre. Ansettelse etter gjeldende regler og tariffavtaler.
I stillinger der politiattest kreves skal denne leveres (ikke eldre enn 3 mnd.) ved tiltredelse i stillingen.
Kontaktinformasjon
Per Rovik, leder boligkontoret, 51614227
Arbeidssted
Rettedalen 1
4330 Ålgård
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Gjesdal kommune
Referansenr.:4180656216
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.01.2020
Om bedriften
Gjesdal kommune har i underkant av 12 000 innbyggere, og har en ung befolkning. Kommunesenteret Ålgård ligger ca 14 km sørøst for Sandnes langs E39. Vi har nærhet både til unik natur og friluftsområder samtidig som vi er nær større byer. Kommunen jobber etter en smart city-strategi som forplikter oss til å redusere negative miljø- og samfunnspåvirkninger, øke effektiviteten ved å ta i bruk smart teknologi og styrke muligheten for innbyggerne, næringslivet og frivillige aktører til i fellesskap å bidra til kommunens utvikling. I Gjesdal kommune skal vi forvalte våre ressurser slik at vi skaper mest mulig verdi for våre innbyggere. Vi er derfor opptatt av å utvikle en lærende organisasjon der vi har fokus på kontinuerlig forbedring og å bli gode sammen. Dette gir den enkelte medarbeider faglige utfordringer og medansvar for å utvikle kommunen videre. Gjesdal kommune strekker seg langt - både for lokalsamfunnet, innbyggere og for ansatte.
Vil du være med på et svært ambisiøst lag for fremtiden vår?