Veileder og fagkoordinator sykefraværoppfølging avd. Avklaring, NAV Tønsberg
Org. nr: - Stillingsident: 4219123548 Presentasjon av stillingen:
NAV Tønsberg er en spennende og utviklende arbeidsplass, som fra 1. januar 2020 vil ha omlag 110 høyt kvalifiserte og motiverte ansatte som betjener kommunens ca 56 000 innbyggere. Kontoret er organisert i 7 avdelinger og har ansvar for å yte tjenester etter folketrygdloven, arbeidsmarkedsloven og lov om sosiale tjenester i NAV. Kontoret har også ansvar for gjeldsrådgivning. Vårt hovedfokus er å gi mennesker med behov for bistand mulighet til arbeid og aktivitet gjennom godt samarbeid med næringslivet.
Vi har ledig vikariat 100 % stilling som veileder og fagkoordinator sykefraværoppfølging
i avdeling avklaring i perioden 15.06.20 -- 15.04.21
Avdelingen bistår personer i den første fasen man er i kontakt med NAV. Fokus for avdelingen er forebygging av utenforskap og inkludering i arbeidslivet, kartlegging, forvaltning av lovverk knyttet til ytelser og oppfølging med mål om arbeid.
Målet med oppfølgingen er å bidra til at den sykemeldte skal kunne delta i arbeid så tidlig som mulig når det er medisinsk forsvarlig. Du setter søkelys på den sykemeldtes kompetanse og muligheter til å komme raskt tilbake til arbeid til tross for helseutfordringer. Fokus er bistand til selvhjelp, slik at bruker blir i størst mulig grad selvhjulpen, først og fremst via arbeid.
Avdelingen er nyetablert med oppstart 1. januar 2020, og du vil ha mulighet til å være med på et spennende utviklingsarbeid.
Arbeidsoppgaver
Stillingen innehar disse arbeidsoppgaver;
-
fagkoordinator funksjon i inntil 50 % av stillingen, ansvar for faglig veiledning av kollegaer i relevant lovverk
-
Kartlegge, avklare behov, veilede og følge opp sykemeldte
-
Saksbehandle og fatte vedtak etter gjeldende lover og regelverk.
-
Sykefraværoppfølging gjennom aktivitetskrav, dialogmøter og samarbeidsmøter
-
Dialog med arbeidsgivere, helsepersonell, tiltakbedrifter og andre samarbeidspartnere
Stillingen vil være i stadig utvikling på grunn av digitale endringer, endringer i oppgavefordeling og hendelser i arbeidsmarkedet og vil ha løpende samarbeid med avdelingsleder.
Kvalifikasjoner
Må krav;
- Treårig utdanning fra høyskole eller universitet (bachelor eller tilsvarende). Relevant erfaring vil kunne kompensere for utdanningskravet
- Førekort kl. B
Ønskelig med;
-
Erfaring med anvendelse av relevant lovverk (Lov om sosiale tjenester i NAV, NAV loven §14a, tiltakforskriften og Folketrygdloven) og god lov forståelse
-
Erfaring innen råd og veiledning, relasjonsarbeid og inkludering
-
Arbeidsmarkeds-kompetanse
Kompetanse og erfaring med veiledning, relasjonsarbeid og inkludering vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Er opptatt av å formidle et jobbmestrende perspektiv i møte med bruker
- Evne til å arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt
- Stor arbeidskapasitet, fleksibel, endringsvillig og evner å sette deg inn i nye arbeidsoppgaver og tilegne deg kunnskap selvstendig.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner med evne til å motivere gjennom å skape eierskap og engasjement.
- Evne til å ta ansvar og jobbe selvstendig, og samtidig jobbe i team
Vi tilbyr
- Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kolleger
- Fleksibel arbeidstid og et godt sosialt miljø
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- God pensjonsordning (fra lønnen trekkes 2%)
- Avlønnes som førstekonsulent (kode 1408), i lønnsspenn kr 442 300 - 496 100
Kontaktinformasjon
Eli Kristin Bruås, 907 37 347
Arbeidssted
Anton Jenssensgate 5
3125 Tønsberg
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4219123548
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 15.06.2020
Sluttdato: 15.04.2021
Søknadsfrist: 19.04.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.