Vi søker trafikkoperatør til Statens Vegvesen Trondheim
På vegne av Statens Vegvesen avdeling Vegtrafikksentralen søker vi en trafikkoperatør til vikariat med oppstart våren 2019.
Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.
Arbeidsoppgaver:
Stillingen som trafikkoperatør innebærer styring- og overvåking av vegnettet og vegtrafikken. Man må oppdage situasjoner, ta imot og formidle informasjon om hva som skjer på vegene, loggføre og igangsette tiltak etter gjeldende prosedyrer. Dette innebærer utstrakt bruk av dataverktøy med loggføring og fjernstyring av tekniske installasjoner. I tillegg er en viktig arbeidsoppgave å motta og formidle veg- og trafikkinformasjon, gjennom å betjene en publikumstelefon og distribuere veg- og føremeldinger. Ved spesielle hendelser, som blant annet trafikkulykker, vil en trafikkoperatør arbeide med mange oppgaver og et høyt stressnivå, men fortsatt ha evnen til å vurdere situasjoner ut fra et sikkerhetsperspektiv. Dette krever tett samarbeid med medarbeidere, politi og andre redningsetater, entreprenører og byggherrer og en tett dialog med publikum og media. Man vil også yte beslutningsstøtte for drift og vedlikehold av veg og veginstallasjoner.
Vi søker deg som:
- Har minimum 2 års høyere utdanning innen relevant fagretning (eks. media/kommunikasjon, tekniske fag, operativ utdanning). Vi kan fravike utdanningskravet dersom du har omfattende og relevant erfaring.
- Gjerne har erfaring fra lignende arbeidsoppgaver og skiftordninger med nattarbeid
- Har god forståelse og gode ferdigheter i bruk av dataverktøy.
- Takler stress godt og holder hodet kaldt når presset er stort
- Er pålitelig og trives med å ha mange baller i lufta
- Har gode kommunikasjonsferdigheter i både et skandinavisk språk og engelsk, og er flink til å gi konsise meldinger
- Har utpregede samarbeidsevner
Vi tilbyr:
- Et spennende engasjement hos en solid oppdragsgiver
- God oppfølging av dedikert HR-konsulent internt i Adecco
- Lønnsutbetaling hver 14. dag
- Adeccos fordelsprogram
Oppstart: våren 2019
Omfang: 100 %, varighet ut august 2019
Arbeidstid: skiftordning (3-skiftplan med arbeid hver tredje helg)
Søknadsfrist: Snarest (kandidater vurderes fortløpende)
Interessert?
Da ser vi gjerne at du skriver en kortfattet søknad, laster opp din CV hos oss, og søker på stillingen via Søk-knappen til høyre allerede i dag.
Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen så er du velkommen til å kontakte HR-konsulent Lars-Erik Alstad Aas (lars-erik.aas@adecco.no)