Vi søker IT-konsulenter til vår Servicedesk
Nordlo i Vennesla vokser og trenger flere IT konsulenter som kan gjøre en forskjell for våre kunder.
Har du gode kunnskaper om nettverk, servere, Microsoft 365 m.m og kan sette opp IT-systemer vanlige bedrifter trenger? Liker du å hjelpe andre og evner å forklare ting på en enkel måte? Vil du bli en del av en vekstbedrift som er stolte av å kunne sitt IT-fag godt?
Da har vi en spennende stilling vi gjerne vil snakke med deg om!
Nordlo er et veletablert kompetansesenter innen teknologi og innovative IT-løsninger med 40 kontorer i Norden. Lokalt har vi utgangspunkt i flotte lokaler på Hunsøya i Vennesla. Vi er i stadig vekst og ser etter en IT-konsulent til vårt supportsenter som trigges av å løse tekniske problemer og sørge for fornøyde kunder. Vi tilbyr et miljø med dyktige, jordnære kolleger som liker å jobbe sammen for å nå felles mål. Ta gjerne kontakt for mer informasjon!
Arbeidsoppgaver
- Ditt ansvar er å ivareta daglig drift, vedlikehold og utvikling av dedikerte kunders IT-systemer i hovedsak fra vårt supportsenter.
- Dette innebærer utstrakt kundestøtte, service og -veiledning på telefon og epost for våre kunder
- Gjennomføre forebyggende vedlikehold, oppgraderinger, feilsøke hendelser og løse problemer via fjerntilgang på kundenes systemer
- Du får ansvar for overvåkning av definerte systemer og for å reagere ved hendelser
- Samarbeide med andre spesialister internt for å tilby kundene nye og bedre løsninger etter behov
- Sørge for ryddig og effektiv gjennomføring av eget arbeid og i supportsenteret
- Sørge for korrekt timeføring/fakturering av utført arbeid og dokumentasjon av de tekniske løsningene
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning/kurs innen IT er ønskelig, men kan kompenseres med god dybdekunnskap innen IT-drift.
- God forståelse for drift av kundesystemer - servere, datasentre, nettverk og skybaserte løsninger
- Erfaring med Microsoft 365 plattformen, samt Azure.
- Sertifiseringer og superbruker-erfaring innen relevante systemer er positivt
- Erfaring med å ta vare på og følge opp kunder
Personlige egenskaper
- Vi ser etter deg som tar initiativ, kan jobbe selvstendig, får ting gjort og tar ansvar for resultater
- Du må trives med kundekontakt
- Du er opptatt av kvalitet, samt å forstå og lære av faglige problemstillinger
- Vi ønsker at du er systematisk og har god orden
- Det er viktig at du kan kommunisere komplisert informasjon på en lettfattelig måte
- Har en forretningsmessig tilnærming til løsningene i samarbeid med kundene.
Vi tilbyr
- Fast stilling i et solid firma som vokser
- Varierte arbeidsoppgaver og stor faglig spennvidde
- Være med i teamet som gjør oss til en pådriver for teknologi og innovative IT-løsninger for næringslivet
- Godt miljø, med jordnære, hyggelige og faglig sterke kolleger som liker å jobbe sammen for å nå felles mål
- Vi har jevnlige sosiale aktiviteter og turer for å utvikle og ta vare på vårt gode arbeidsmiljø.
- Vi holder til i flotte lokaler midt i næringsparken på Hunsøya
Nordlo er et Nordisk IT- konsern med 740 ansatte, 41 kontorer og en omsetning på ca. 1,4 milliarder kroner. Vi leverer IT-infrastruktur, skytjenester og digitalisering for selskaper i hele Norden. Vi har ambisjoner om å vokse kraftig fremover gjennom oppkjøp og organisk vekst. Nordlo Norge har etablert sitt hovedkontor i Vennesla.
Nordlo Vennesla (Tidligere IT Total) leverer skybaserte og mobile løsninger og personlig rådgivning. Vi er også en pådriver og et sentralt kompetansesenter i forhold til teknologi og innovative IT-løsninger for næringslivet. Selskapet har vokst fra 12 millioner i omsetning i 2006 til ca. 38 millioner i 2020, er svært solid og har levert gode resultater over tid. Vi er nå 20 ansatte. Hovedårsaken til dette er at vi har flinke og dedikerte medarbeidere med høy kompetanse, konkurransedyktige løsninger, og har sterk fokus på kundene våre.