Vil du jobbe med risikostyring og compliance i et av Norges ledende kompetansehus?
KONTOR: Oslo
Quality and Risk Management (QRM) i BDO er en strategisk og operativ samarbeidspartner for alle tjenesteområdene i BDO. Hver dag jobber vi for å bidra til å tilrettelegge for kvalitet, verdi, relevans og effektivitet i alle ledd i BDOs tjenesteleveranser. Avdelingen består i dag av 16 engasjerte og kompetente kolleger fordelt utover landet, med hovedsete i Oslo.
Vi ser nå etter to dyktige medarbeidere som har et brennende engasjement for risikostyring og compliancearbeid. Vi søker deg som har noen års erfaring med compliance eller internrevisjon, eller har jobbet som controller eller revisor. Hos oss vil du få interessante og varierte arbeidsdager. Du vil aktivt arbeide med å redusere risikoeksponeringen i BDO, og få muligheten til å bryne deg på svært interessante problemstillinger innenfor compliancefeltet. Du vil også få muligheten til å bli kjent med hele organisasjonen og mange gode kollegaer, samt jobbe tett med andre fagspesialister i BDO. Variasjon i oppgavene byr på store muligheter for personlig utvikling.
QRM avdelingen trenger nå to ressurser som kan jobbe med;
- Etikk og uavhengighet
- Risikostyring
Ansvarsområder og oppgaver:
- Rapportering, akkreditering og deltagelse i faggrupper knyttet til vår globale organisasjon.
- Rådgivning til tjenesteområdene og ledelsen.
- Utvikling og avholdelse av kurs, både fysiske og digitale.
- Digitalisering av manuelle kontroller og oppgaver, samt andre digitaliseringsprosjekter.
- Utvikling, oppfølging og etterlevelse av interne retningslinjer.
- Bidra til at organisasjonen er compliant ved lov- og standardendringer, samt endringer av globale retningslinjer.
Ansvar og opplæring tilpasses erfaringsnivå.
Hvem er du?
- Bachelor eller Master i Økonomi, Revisjon og regnskap (MRR), Juss, Administrasjon eller lignende.
- 2 - 5 års relevant erfaring, gjerne innenfor bank, finans, forsikring eller revisjon.
- Har et analytisk hode som liker å gå i dybden i kompliserte problemstillinger.
- Evne til å formidle faglige problemstillinger på en enkel måte.
- Du er selvstendig, men er også opptatt av å være en god lagspiller.
- Du har interesse for nye tekniske løsninger og liker å ta i bruk nye verktøy.
- Du har en god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk.
Hva kan vi tilby deg?
- BDO er et selskap i sterk vekst, med mange muligheter til å sette gode ideer ut i livet. Vår kultur preges av at vi spiller hverandre gode, aksepterer feilskjær og heier på andres suksess.
- Nasjonalt over 2000 trivelige, dyktige og engasjerte kollegaer med fagkunnskap som spenner bredt.
- Hos oss får du både påvirke, lære og utvikle deg videre. Fremfor alt blir du del av et fellesskap som er preget av ekte engasjement og høy kompetanse. Vi har stor tro på kontinuerlig utvikling av våre medarbeidere og vi tror på at takhøyde for forskjeller gjør oss til fremtidens rådgivere.
- Etter pandemien opplever vi at våre ansatte ønsker fleksibilitet i forhold til arbeidssted. QRM-avdelingen har hovedsete i Oslo, men vi praktiserer en flex-løsning der den enkelte i stor grad kan variere arbeidssted - om det er hjemme, på kontoret i Oslo eller på et av våre andre kontorer.
- BDO tilbyr konkurransedyktige betingelser og svært gode vilkår i form av både fritidstilbud, pensjons- og forsikringsavtaler samt andre fordeler.
Høres dette interessant ut? Da vil vi gjerne høre fra deg. Søk ved å laste opp din CV her.
SØKNADSFRIST: 12. februar 2023Søknader vil bli vurdert fortløpende frem til søknadsfristen. Tiltredelse skjer etter avtale.
BDO er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med kontorer over hele Norge. Vi har et bredt og sterkt fagmiljø, med inngående bransjekunnskap. Med mer enn 40 000 store og små virksomheter som kunder har vi opparbeidet en unik forståelse for norsk nærings- og samfunnsliv.
Hver dag går vi på jobb for å gjøre en forskjell. En forskjell for virksomheter som trenger en samarbeidspartner som kan gi råd, innsikt og skape trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag.
Vi jobber tett på kundene våre og hverandre, og er genuint opptatt av å skape et arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente medarbeidere. Det er viktig for oss å ha en inkluderende og mangfoldig kultur. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, kompetanse og perspektiver. I BDO skal alle føle tilhørighet. Vi støtter din utvikling og gjør det mulig for deg å realisere gode ideer og initiativer.