Barnevernkonsulent, 100 % vikariat
Kort om stillingen
I forbindelse med fødselspermisjon har vi ledig et 100 % vikariat som barnevernkonsulent. Vikariatets varighet er på et år og stillingen ønskes besatt snarlig.
Om oss
Vi er en interkommunal barneverntjeneste for Holtålen, Røros og Os kommuner, og har til sammen 9,5 årsverk. I fagstillingene har vi ansatt barnevernspedagoger, sosionomer og en jurist. Flere av de ansatte har videreutdanning, og etterutdanning. Vi har også en ansatt med kontorfaglig bakgrunn. Vi jobber etter generalistmodellen, men har fordelt arbeidsoppgaver etter erfaring og kompetanse. Den som ansettes i vikariatet vil i hovedsak jobbe som kontaktperson og ha oppfølging av familier med hjelpetiltak.
Kvalifikasjoner
- Barnevernspedagog/sosionom eller annen relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå
- Ønskelig med arbeidserfaring fra barnevernsfaget
- God kjennskap til barnevernloven og forvaltningsloven
- God barnevernsfaglig forståelse
- Ønskelig med relevant videreutdanning
- Førerkort klasse B
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Arbeidsoppgaver og ansvar
- Saksbehandling etter lov om barneverntjenester, med hovedvekt på oppfølging og evaluering av tiltak.
- Lede og koordinere samarbeidsmøter og ansvarsgruppemøter.
- Legge til rette for barns medvirkning.
- Ivareta familiens rettssikkerhet og påse at lovkrav overholdes.
- Tett samarbeid med familien samt offentlige og private samarbeidspartnere.
Personlige egenskaper
- Ha evnen til å være tydelig, saklig og respektfull i møte med brukerne av tjenesten
- God evne til refleksjon
- Evne til å jobbe målrettet og strukturert
- Trives med arbeidspress og store arbeidsmengder
- Være følelsesmessig robust
Vi kan tilby
- Godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
- Lønn etter kvalifikasjoner
- Kommunal avtale med treningssenter
- Konkurransedyktig pensjonsordning
- Vi kan være behjelpelig med å finne bolig til tilflyttere
Søknad sendes
Søknadsfrist: 31.05.2019
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til virksomhetsleder Nina Hjelle, tlf. 99014943 eller e-post: nina.hjelle@roros.kommune.no.
Ved ansettelse må politiattest av nyere dato fremlegges, jf. barnevernloven § 6-10 og politiregisterloven § 39 første ledd.
Røros kommune benytter seg av et elektronisk søknadssystem, se kommunens nettside under "Ledige stillinger". CV og søknad skal fylles ut direkte i systemet, ikke kun legges ved som vedlegg. Ved spørsmål om søknadssystemet ta kontakt med HR-konsulent Anna Damps tlf. 48191147 eller epost: akd@roros.kommune.no
Godkjente vitnemål og attester tas med på eventuelt intervju. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.
Røros kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.
Om bedriften
Verdensarvstedet Røros ligger i Trøndelag og har ca. 5600 innbyggere. Kommunen har et variert næringsgrunnlag, rikt kulturliv i historisk miljø, gode muligheter for friluftsliv sommer som vinter, og et godt utbygd kommunikasjonsnett med fly, buss og jernbane. Organisasjonen Røros kommune har bortimot 600 ansatte fordelt på 13 virksomhetsområder. Vearteneaerpiesijjie Røros lea Trööndelagesne jïh desnie medtie 5600 årrojh. Tjïelten akte gellielaaketje jieleme, ræjhkoes kultuvrejielede aktene histovrijen byjresisnie, hijven nuepieh ålkone mïnnedh giesege jïh daelvege, jïh hijven kommunikasjovneviermie girtine, bussine jïh ruevtieraajrojne. Årganisasjovnesne Røros tjïelte medtie 600 barkijh, joekedamme 13 gïehtelimssuerkide.