Saksbehandler
Ønsker du å være med på å utvikle fremtidens tildeling av helse og mestringstjenester i Lillestrøm kommune? Seksjon forvaltning på dagens Tjenestetorg er i en spennende utviklingsprosess hvor vi skal organiseres sammen med avdeling samhandling og respons og Innovasjonshub. Lillestrøm kommune skal satse stort på bruk av helseteknologi, hvor teknologi blant annet skal brukes som støtte til eller erstatning for mer tradisjonelle helsetjenester. Kommunal sektor er i strekk-vi trenger å møte utfordringene på nye måter, og utvikling av en helhetlig og mestringsorientert tildelingsfunksjon er et sentralt virkemiddel for å møte de demografiske utfordringene og en viktig premiss for å lykkes.
Vi jobber nå med noen strukturelle endringer i avdelingen som består av opprettelse av team og teamansvarlige for å styrke avdelingen og bruker Lean som verktøy i forbedringsarbeid. Vi flyttet inn i nye moderne lokaler på Helsebygget sentralt i Lillestrøm i mars, og har en aktivitetsbasert arbeidsplass. Stillingen har fleksitid med arbeid på dagtid mandag til fredag.
Arbeidsoppgaver
Vurdere og behandle søknader om helse og omsorgstjenester som feks psykisk helse, praktisk bistand-opplæring, bemannet bolig, brukerstyrt personlig assistanse, omsorgsstønad, mm. Dette innebærer blant annet kartleggingsbesøk, vurdering, samarbeidsmøter og dialog med spesialisthelsetjenesten fortrinnsvis via elektronisk meldingssystem. En del av arbeidet består i å avklare og koordinere ulike hjelpetiltak i en oppstartsfase i nært samarbeid med bruker/pårørende og forskjellige hjelpeinstanser. Den som tilsettes vil også ta del i viktig utviklingsarbeid i seksjonen.Kvalifikasjoner
- 3-årig høyskoleutdanning med helsekompetanse fortrinnsvis sykepleier, vernepleier. Andre relevante 3-årige høyskoleutdanninger vurderes også
- Erfaring som saksbehandler er en stor fordel, men ikke en forutsetning
- Erfaring innen kommunehelsetjenesten
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Kreativ, motivert og løsningsorientert
- Faglig dyktig og stor interesse for fagfeltet
- Fleksibel, strukturert, effektiv og serviceorientert
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Evne til å bidra til et positivt arbeidsmiljø
- Opptre rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Et levende fagmiljø med fokus på tjenesteutvikling og kvalitet
- Spennende arbeidsoppgaver
- En organisasjon i endring med store påvirkningsmuligheter
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Lillestrøm kommune oppfordrer søkere til å legge inn attester og vitnemål når de søker på stilling hos oss, evt så må dokumentasjonen tas med til et evt intervju.
Kontaktinformasjon
Annette Bergersen, Avdelingsleder, 90057656, annette.bergersen@lillestrom.kommune.noArbeidssted
Dampsagveien 42004 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4667479444
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.09.2023
Søknadsfrist: 12.06.2023
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 90.000 innbyggere og en strategisk beliggenhet på Nedre Romerike. Utviklingen i kommunen baseres på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø, by- og tettstedsutvikling, mestring hele livet og innovasjon. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/