Kristiansund kommune
Er du sykepleier og har lyst til å arbeide i kommunehelsetjenesten, i et trygt, innovativt, aktivt og faglig utfordrende arbeidsmiljø, er en ledig stilling hos oss i Hjemmetjenesten et godt valg! Vi har et godt sykepleiefaglig miljø med dyktige og dedikerte sykepleiere. I tillegg har vi flinke fagarbeidere med mye erfaring. I Hjemmetjenesten vil du få utfordrende oppgaver, tett samarbeid med gode kollegaer og være med å bidra til gode tjenester for kommunenes hjemmeboende. Den kommunale helsetjenesten byr på mange spennende og faglige utfordringer.
Hjemmetjenesten i Kristiansund har flere ledige stillinger som sykepleier i turnus med helgearbeid:
- 1 x 100% stilling ved Rode 1 (dekker Innlandet til nedre del av sentrum)
- 2 x 100% stilling ved Rode 2 (fra sentrum til øvre bydel)
- 1 x 100% stilling ved Rode 3
Som sykepleier i hjemmetjenesten vil du få en utfordrende og spennende arbeidshverdag som aldri vil være kjedelig. Vi jobber for at pasientene skal få bo lengst mulig i egen hjelp ved hjelp av egne ressurser. Du vil følge pasientene tett, og du vil få egne primærbrukere. Tverrfaglig samhandling med kollegaer, fastlege og andre faggrupper ligger naturlig til stillingen. Det vil være mulighet for videreutdanning innenfor aktuelle kompetanseområder.
I disse stillingene gir arbeidsgiver et lønnstilskudd på kr. 25 000,- pr. 100 % stilling. Dette er et rekrutteringstillegg for fast ansatte i turnusstilling.
Arbeidsområder
- sykepleiefaglig oppgaver
- kollegaveiledning
- medansvar for oppfølging og opplæring av studenter, lærlinger og elever
- delta i forbedringsarbeid
- samhandling med andre faggrupper, tjenester og pårørende
- brukermedvirkning
Kvalifikasjonskrav
- norsk autorisasjon som sykepleier
- førerkort klasse B
- gode formidlingsevner, skriftlig og muntlig
Ønskelige kvalifikasjoner
- relevant arbeidserfaring innenfor fagområdet
Personlige egenskaper
- god observasjons- og handlingskompetanse
- nøyaktig
- trygg på egen kompetanse
- kunne jobbe selvstendig, samtidig som du er del av et team
- fleksibel
Vi tilbyr
- varierte arbeidsoppgaver
- en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
- gode interne system på sertifisering
- fokus på pasientsikkerhet
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her