Byggeleder -Vikariat
Beskrivelse av arbeidsplass
Karmøy Kommune har flere spennende byggeprosjekter som skal realiseres. Blant annet skal deler av eksisterende bygningsmasse moderniseres og det planlegges med oppføring av skolebygg, idrettshaller, omsorgsboliger, brannstasjoner, legevakt m.m.
Vår byggeleder skal ut i omsorgspermisjon fra april i år, og i den forbindelse ønsker vi å få på plass en vikar som kan overta rollen som byggeleder i våre prosjekter. Vikariatet vil vare frem til 1.3.2020 og det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
I rollen som byggeleder vil du ha koordineringsansvar for utførelsen på byggeplass, herunder HMS-ledelse, samt kostnad- og fremdriftsoppfølging på byggeprosjekter i regi av eiendomsavdelingen. Byggeleder vil også få ansvar for å godkjenne og utstede endringsordrer på vegne av Karmøy kommune, der dette er angitt i kontrakts dokumentene.
Arbeidsoppgaver
- Lede byggemøter og skrive referat
- Styre fremdrift i henhold til plan
- Representere eiendomsavdelingen i Karmøy kommune mot rådgivere, entreprenører og underleverandører
- Koordinator for utførelse, oppfølgning på byggeplass og SHA-ledelse. (Byggherreforskriften)
- Rapportering av økonomi og fremdrift gjennom byggefasen og reklamasjonsfasen.
- Fakturakontroll og -behandling.
- Kostnadskontroll mot budsjett.
- Følge opp kontrakt, arbeidsbeskrivelser og varsel om krav.
- Motta, ta stilling til og videreformidle endringsordre.
- Avviksoppfølgning
- Kontrollere kvalitet og dokumentasjon på riktig utførelse.
- Gjennomføre overtakelsesforretning og sluttoppgjør.
- Gjennomføre ett-årsbefaringer sammen med entreprenør og driftspersonell.
Byggeleder skal rapportere fremdrift og økonomi til prosjektleder/eiendomssjef ved regelmessige intervaller, samt ivareta behovet for løpende dialog ved eventuelle kvalitetsavvik eller endringer i prosjektene.
Kvalifikasjoner
Det er ønskelig at søker har høgskoleutdanning/formell kompetanse innen byggfag (byggingeniør), og helst erfaring som byggeleder for større byggeprosjekter.
Det vil også være en fordel om du har god kjennskap til byggherreforskriften.
Personlige egenskaper
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsegenskaper
- Systematisk og strukturert personlighet
- Evne til å ta ansvar og eierskap over oppgavene
- Evne til å arbeide selvstendig og målrettet, se løsninger og et sterkt fokus på oppnå gode resultater
- Veldig gode samarbeidsegenskaper
- Flink til å koordinere ressurser og informasjon
- Flink til å dokumentere sine arbeidsprosesser, veivalg etc.
- Strukturert og ryddig fremgangsmåte i løsning av arbeidsoppgavene
- Evne til å arbeide i et høyt arbeidstempo
- Gode lederegenskaper og høy gjennomføringsevne
Vi kan tilby
- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes