Veileder i tverrfaglig oppfølgingsteam
Org. nr: - Stillingsident: 4263582096 Presentasjon av stillingen:
Vi har ledig en fast stilling som veileder i et av våre tverrfaglige oppfølgingsteam. Avhengig av finansiering, vil det kunne bli ledig et vikariat eller engasjement med mulighet for forlengelse. Dersom du også ønsker å bli vurdert for en midlertidig stilling, må du oppgi dette i søknaden.
Den som tilsettes vil ha som primæroppgave å veilede og støtte den enkelte bruker slik at han/hun blir i stand til å forsørge seg selv gjennom eget arbeid og bidra til avklaring av rettigheter ihht gjeldende lovverk. Vi er opptatt av å levere helhetlige tjenester til våre brukere. Stillingen innebærer tett kontakt med brukere og samarbeidspartnere internt og eksternt. Øvre Eiker er en spennende kommune i vekst som er opptatt av tverrfaglig samarbeid om tjenesteleveranser når dette er til innbyggernes beste. Våre hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig av innbyggerne i Øvre Eiker kan være i arbeid, at arbeidsgivere i distriktet vårt får dekket sitt behov for arbeidskraft og at innbyggere som har behov for sosiale tjenester får dette. NAV-kontoret har ansvar for et bredt spekter av kommunale og statlige tjenester og virkemidler. Vi løser oppgavene våre i tett samarbeid med brukere, arbeidsgivere, ulike tjenesteleverandører og samarbeidspartnere. NAV Øvre Eiker ligger sentralt i Hokksund sentrum i umiddelbar nærhet til trafikknutepunkt
Arbeidsoppgaver
Du vil ha ansvar for:
- Oppfølging av egne brukere
- Dialog og samarbeide med arbeidsgivere, behandlere og ulike tiltaksleverandører m.v.
- Avklaring av brukeres arbeidsevne
- Saksbehandling i henhold til statlig og kommunalt lovverk (folketrygdloven, lov om sosiale tjenester m.v.)
Vi jobber med kontinuerlig utvikling av arbeidsprosesser og endringer må påregnes over tid.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet. Relevant praksis/dokumenterte resultater fra lignende arbeid vil kunne kompensere for utdanningskravet
- Gode veiledningsegenskaper, herunder evne til å la brukerne ta hovedansvar for egne mestrings- og utviklingsprosesser. Erfaring fra veiledning av brukere med sammensatte utfordringer vil kunne være en fordel.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter. Dersom du har et annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har et språknivå tilsvarende B2.
- God digital kompetanse og kjennskap til Office 365
Erfaring fra arbeide med å inkludere personer med ulike utfordringer i arbeidslivet, vil være en fordel.
Personlige egenskaper
- Du arbeider målrettet, nøyaktig og effektivt
- Du er fleksibel og trives med allsidige oppgaver
- Du trives i en utadrettet rolle hvor du har mye kontakt med brukere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere
- Du jobber godt både alene og sammen med andre
- Du har kompetanse til å håndtere komplekse saker og kan ta avgjørelser innenfor et skjønnsbasert regelverk
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Vi ønsker oss medarbeidere med egenskaper som kompletterer de øvrige ansatte i avdelingen/teamet. At du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner er en forutsetning
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et arbeidsmiljø med aktive og engasjerte kolleger og stor takhøyde
- Lønn som førstekonsulent (kode 1408), eller som rådgiver (kode 1434) tilsvarende lønnstrinn 50-58 i statens lønnsregulativ (kr. 449.000 -- 513.600 pr år).
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Brit Helene Haugum Uthne, Avdelingsleder, 920 27 715
Arbeidssted
Stasjonsgata 61
3300 Hokksund
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4263582096
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.08.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen ) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
NAVstilling