Saksbehandler for eiendomsskatt 60 % fast
Økonomiavdelingen har i dag 11 ansatte (10,3årsverk) fordelt på en skatteoppkrever, to skatte- og innfordringskonsulenter, en på eiendomsskatt, fem økonomimedarbeidere, avdelingsleder og økonomisjef.
Aktivitetsnivået til avdelingen er stort og vi jobber for å være moderne og fremtidsrettet. Vår avdeling benytter verktøy for å stadig digitalisere vår arbeidshverdag og oppgavene den består av.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene innebærer alle nødvendige gjøremål for å oppfylle eiendomsskattevedtektene for Trysil kommune, og holde disse ajour i tråd med gjeldende lovverk.
- Analyser av datagrunnlag, arbeid med store datamengder, kvalitetssikring av innhold og metoder samt pedagogisk fremstilling av materialet er sentrale oppgaver i stillingen.
- Besiktigelse av eiendommer og forberedende saksbehandling før taksering.
- Klagebehandling, oppfølging og saksbehandling av henvendelser knyttet til fagområdet.
- Stillingen har sekretærfunksjon for eiendomsskattenemdene.
- Videreutvikle digitale publikumsløsninger og god kommunikasjon mellom ulike fagfelt og systemløsninger er sentralt. Arbeidet fordrer bred kontaktflate og godt samarbeid med andre funksjoner i kommunen, som teknisk forvaltning og servicetorg, også tett dialog med publikum og eiendomsskattenemder.
- Arbeidsoppgavene innebærer reisevirksomhet innenfor kommunens grenser.
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som har formell og relevant kompetanse på fagfeltet, og som relativt raskt kan gå inn og bidra i oppgavene og innholdet som beskrevet over
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på bachelornivå.
- Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Vi ønsker oss en medarbeider med teknisk innsikt i forhold til bygg- og kartdata, erfaring fra bruk av dataverktøy som GIS og god tallforståelse.
- Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning.
- Gode IT-kunnskaper.
- Det er ønskelig at søker har kjennskap til forvaltningssystemet Komtek og saksbehandlingssystemet Ephorte/Elements.
- Søkere må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne da stillingen innebærer utstrakt kontakt med kommunens innbyggere og politiske utvalg.
- Søkere må ha gyldig førerkort kl. B.
- Lokalkunnskap er en fordel.
Personlig egenskaper
- Vi søker etter en strukturert, nøyaktig og løsningsorientert person, som takler stress og er flink til å kommunisere med mennesker.
Vi kan tilby
- Et trivelig og hektisk arbeidsmiljø med kompetente kolleger.
- Lønn etter hovedtariffavtalens bestemmelser.
- God offentlig tjenestepensjon.
- Tilsettingen skjer i henhold til lov og avtaler som gjelder for Trysil kommune.
Andre opplysninger
Trysil kommune er en IA-bedrift og ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.
Arbeidstakere som fortsatt skal være bosatt i utlandet må legge fram nødvendige skatte- og trygdeopplysninger fra sitt hjemland (grensegjenger/A1) før tiltredelse.
For søkere med utenlandsk utdanning må NOKUT/Udir-godkjenning legges fram før tilbud om stilling kan gis. I stillinger med krav til autorisasjon må norsk autorisasjon foreligge før tilbud om stilling kan gis. Husk at saksbehandlingstiden kan være lang både i ditt hjemland og hos norske myndigheter.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Wenche Sæther (Avdelingsleder, telefon 488 84 112)
Søknadsfrist: 28. oktober 2019
Om søknaden
Vi krever skriftlig søknad med cv. Bruk vårt elektroniske søknadsskjema og fyll i samtlige punkter, inkludert alle punkter knyttet til utdanning og arbeidserfaring.
For din egen trygghet, og for at du skal være sikker på at søknaden kommer fram, sørg alltid for at adressen i nettleseren starter på https://kommune24-7.no/ når du sender inn din søknad til oss.
Trenger du hjelp med den elektroniske søknaden, ring servicetorget tlf. 62 45 77 00 mandag-fredag kl. 9-15.
Dokumentasjon på utdanning, yrkeserfaring og eventuelt politiattest for stillinger som krever det sendes ikke sammen med søknaden. Vi vil be om dem senere i ansettelsesprosessen.
I løpet av ansettelsesprosessen vil du motta brev fra oss i din digitale postkasse (DigiPost eller eBoks). Har du ingen digital postkasse, gå til norge.no og finn informasjon om registrering der. Har du reservert deg mot digitale forsendelser, vil du motta vanlig brev i posten til din folkeregistrerte adresse. Utenlandske søkere som oppgir e-postadresse, vil få brev fra oss der.
Fortrinnsrett
I henhold til hovedtariffavtalen (HTA) kap 1 § 2 pkt 2.3 andre ledd og AML § 14-3, har fast deltidsansatte fortrinnsrett til økt stillingsstørrelse. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.
Søkerliste
Trysil kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.
Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.
Om Trysil
Trysil ligger i Hedmark fylke, cirka 21 mil nord for Oslo og sju mil nord for Elverum.
Trysil kommune ønsker å være en attraktiv kommune å arbeide i, bo i og flytte til. Folketallet har økt de siste årene, og i 2019 passerte vi 6 626 innbyggere. Trysil er et moderne bygdesamfunn med en aktiv næringsutvikling og med rike tradisjoner innen kultur og idrett. Kommunesenteret har et variert handels- og servicetilbud. Reiseliv er Trysils største næring. Vi har Trysilfjellet, Norges største alpinområde, og mange friske aktivitetstilbud både vinter og sommer.
I Trysil er det seks kommunale og fem private barnehager, tre kommunale og to private barneskoler, en ungdomsskole og en videregående skole. Trysil kommune har barnehagegaranti. Trysil kulturskole har et bredt tilbud.
Om bedriften
Trysil kommunes toppledelse består av rådmann og tre kommunalsjefer; for helse, omsorg og sosial, oppvekst og kultur samt forvaltning og teknisk drift. Stabs- og støttefunksjonene driftes av tre avdelinger; økonomi og IKT, lønn og personal samt informasjon. Vi har egen næringsavdeling med næringssjef.
Trysil kommune har rundt 680 årsverk fordelt på i overkant av 780 ansatte.