Barneverntjenesten - Familieveileder
Stillingstype
Der er ledig 100% fast stilling som familieveileder i barneverntjenesten.
Beskrivelse av arbeidssted
Barneverntjenesten for Molde, Midsund, Aukra, Eide og Vestnes, søker Familieveileder i 100% fast stilling.
Barneverntjenesten er egen enhet i Molde kommune. Vi er lokalisert med hovedkontor ved Gotfred Lies plass 4, sentralt i Molde. Enheten har ansvaret for kommunenes oppgaver etter lov om barnverntjenester, samt ansvar for
Interkommunal barnevernvakt for Nordmøre og Romsdal.
Enheten har engasjerte og faglig sterke medarbeidere, og er opptatt av å beholde og videreutvikle kompetansen ved å delta i flere kompetanse- og utviklingstiltak både for enkeltansatte og for tjenesten i sin helhet. Barneverntjenesten vektlegger et nært samarbeid med øvrige tjenester i kommunene til det beste for barn og unge og deres familier. Ansatte er deltagere i flere tverrfaglige samarbeidsfora i kommunene. Stillingen har oppmøtested i Molde, med utadrettet virksomhet i kommunene.
Hovedoppgaver
Tiltaksarbeid i barnevernsaker. Veiledning til barn og foreldre.
Aktivt samarbeid med og veiledning til andre hjelpeinstanser.
Videreutvikling av tjenestens hjelpetiltaksarbeid.
Holde seg faglig oppdatert og bidra til tjenestens totale faglige utvikling.
Kvalifikasjoner
Vi søker en medarbeider med:
EVNE TIL Å UTØVE VERDIENE KJÆRLIGHET, YDMYKHET, ÅPENHET OG OMSORG i arbeidet for barn, ungdom og
deres familier.
3-årig sosialfaglig høyskoleutdanning (sosionom/barnevernpedagog) eller annen relevant
høyskole-/universitetsutdanning.
Videreutdanning i familietereapi eller annen relevant videreutdanning.
Psykologer kan søke på stillingen, stillingens profil vil da bli vurdert.
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Evne til målrettet, systematisk og metodisk arbeid
Erfaring fra IKT-basert saksbehandling
Reflekterer over seg selv både som person og fagutøver.
Har gode evner til å jobbe selvstendig og i team.
Er fleksibel, strukturert og viser initiativ.
Har stor arbeidskapasitet.
Søkere bør ha førerkort for bil og disponere egen bil
Du må i tillegg ha helse til å fylle kravene til stillingen.
Vi tilbyr
Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre brukere og ansatte.
Vi har spennende og varierte arbeidsoppgaver og er en virksomhet med høyt faglig tempo, standard og fokus.
Muligheter for faglig oppdatering og utvikling.
Fleksibilitet ifht. avvikling av ferie og avspassering.
Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale. Eventuelt tillegg for relevant videreutdanning.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Den som tilbys stilling i Molde kommune, vil få det skriftlige tilbudet på e-post.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved evt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Om bedriften
Molde, rosenes og jazzens by, er i sterk utvikling. Byen er regionsenteret i Romsdal, en bo- og arbeidsmarkedsregion med om lag 75.000 innbyggere. Næringslivet er preget av vekst og optimisme; blant annet er Molde en av landets ledende industribyer. Molde byr på et aktivt kulturliv, et flott landskap og unike naturopplevelser i umiddelbar nærhet. Har du lyst til å være med å skape fremtidens Molde? Molde kommune har omlag 1800 dyktige medarbeidere. De legger ned en betydelig innsats for at byens innbyggere skal ha en meningsfull og god hverdag. Kommunen tilbyr varierte og spennende arbeidsoppgaver, dyktige kolleger og gode pensjonsordninger.