Analytiker Kundeinnsikt/CRM
Color Line har en klar ambisjon om å satse på analyse og kundeinnsikt, og vi ønsker i den forbindelse å forsterke teamet vårt med en Kundeanalytiker. Avdelingen vil da bestå av deg og tre andre dyktige analytikere hvor du primært vil ha fokus på kundeinnsikt, CRM, lojalitet og 1-1-markedsføring. Dine mest sentrale arbeidsoppgaver vil være:
- Analysere og rapportere utvikling på kundenivå innenfor lojalitet, kundeadferd, kundetilfredshet og effekt av markedsaktiviteter
- Støtte CRM-avdelingen med analyser og rapporter som bidrar til mer effektiv og målrettet markedsføring
- Utvikling av prediktive modeller og automatiserte løsninger innenfor 1-1-markedsføring og lojalitetsløsninger
- Proaktiv bidragsyter i Color Lines satsning på data- og analysebasert kundeinnsikt
- Samarbeide tett med BI avdelingen for å sikre god datakvalitet
- Prosjektarbeid innenfor analyse og kundeinnsikt
Vi ser etter deg som er/har:
- Høyere relevant utdannelse innenfor statistikk, økonomi, sivilingeniør eller tilsvarende
- Svært god tallforståelse og analytiske evner
- Resultatorient og motiveres av og arbeide mot mål og KPIer
- Erfaring med analyse av store datamengder, gjerne kjennskap til datavarehus, SQL, R, Python, eller tilsvarende
- Gjerne erfaring med maskinlæring, statistiske modeller eller lignende
- Gjerne kjennskap til CRM og 1-1-markedsføring
- Gjerne erfaring med analyse og optimering av kundeaktiviteter
Som person er du:
- Opptatt av kvalitet, og stiller høye krav til egen ytelse
- Strukturert, og god til å prioritere dine arbeidsoppgaver
- Analytisk, og er en god problemløser
- Kreativ og utfordrer etablerte tenkemøter på en konstruktiv måte
- Pålitelig og leverer i henhold til avtale
- God til å utnytte din kunnskap på en effektiv måte
I Color Line får du:
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
- Et inspirerende arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
- Gode personalordninger
- Lønn i henhold til erfaring og utdannelse
I Color Line er vi opptatt av å etterleve våre verdier "Bryr oss" , "Bygger tillit", "Bryter vei" , det er derfor en forutsetning at du kan identifisere deg med disse i din arbeidshverdag.