Sykepleier eller vernepleier - fast 100 % stilling
Ved Listaheimen, avdeling for somatiske langtidsplasser i institusjon, har vi ledig en fast 100% stilling, med ønsket tiltredelse snarest. Stillingen har arbeid 3. hver helg, men om ønskelig kan det trolig tilbys langvakter 4. hver helg fra 2021.
Vi søker en omstillingsdyktig, tydelig, målrettet og strukturert fagperson med følgende kvalifikasjoner:
Utdanning:
- Autorisasjon som sykepleier eller vernepleier
- Etter- / videreutdanning innen velferdsteknologi, rehabilitering eller andre relevante områder er en fordel
Arbeidserfaring:
- Arbeidserfaring/ praksis fra arbeid i kommunale helse- og omsorgstjenester er en fordel
- Erfaring fra arbeid med bruk av ulike fagsystemer og kvalitetssystemer er en fordel (gode IKT kunnskaper)
- Personlige egenskaper:
- Fokus på hva som er viktig for brukeren i planlegging og gjennomføring av tjenester (brukerperspektiv)
- Fokus på tverrfaglighet i tjenestene og ser ulike profesjoner som en styrke for tjenesteytingen
- Evne til å undervise, veilede og motivere medarbeidere til å arbeide mot felles mål med fokus på ressurser og muligheter hos brukere
- Innstilt på å arbeide aktivt for å nyttiggjøre velferds og omsorgsteknologi
- Evne til å stå i utfordrende situasjoner og ta faglig gode beslutninger når dette kreves
- Innovativ, initiativrik, endringsvillig og løsningsorientert og ser muligheter innenfor vedtatte planer og budsjett
- Evne til refleksjon over praksis i tjenestene
- Gode ferdigheter innen samarbeid og kommunikasjon med brukere, pårørende, kolleger og andre samarbeidspartnere
- Gode og ryddige evner til dokumentasjon og formidling av informasjon (muntlig og skriftlig fremstillingsevne)
- Evne til å arbeide selvstendig og i team, utadvendt og representativ framtreden overfor kollegaer, brukere og pårørende
- Bevisst forhold til egen innvirkning på arbeidsmiljøet
Personlig egnethet vektlegges.
Om tjenestestedet:
Langtidsplass i institusjon er samlokalisert med nyopprettet tilbud om hjemmebaserte tjenester til demente i tilrettelagte boliger og med dagtilbud til hjemmeboende demente ved Listaheimen i Vanse.
Hovedoppgaver:
- Helhetlig oppfølging av brukere i institusjon, - herunder utføring av ulike prosedyrer knyttet til oppfølging og behandling av helse / somatiske forhold
- Målrettet miljøarbeid / personsentrert omsorg
- Bruk av velferdsteknologi som en naturlig del av tjenestene
- Faglig oppdatering og utvikling i enheten, herunder utarbeide- og følge opp rutiner og prosedyrer
- Tett samarbeid med andre ansatte i enheten og i kommunen
- Aktivisering
- Samarbeid med pårørende
- Koordinatoroppgaver for enkelte beboere
Vi kan tilby:
- Mulighet til å være med å forme og utvikle institusjonstjenestene
- Faglige utfordringer og tverrfaglig samarbeid
- Mulighet for støtte til kompetanseheving
- Gode kollegaer, positive og dyktige medarbeidere
- Røykfri arbeidstid
Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Ved ansettelse må det fremlegges godkjent politiattest. Farsund kommune har innført røykfri arbeidstid for alle sine ansatte. Ved rekruttering internt i enheten vil andre stillinger kunne bli ledige. Søkere kan derfor, etter en konkret vurdering, bli tilbudt andre stillinger ved enheten. For nærmere informasjon om stillingen kan det tas kontakt med Arvid Lillejord på telefon 97621737.
Søkere oppfordres til å søke elektronisk. Ledige stillinger finnes på www.farsund.kommune.no. Dokumentasjon på autorisasjon, utdanning og praksis med mer medbringes ved innkalling til intervju. Søkere kan bli offentliggjort (offentlig søkerliste).
Søknadsfrist: 26.02.20