Metodeveileder/jobbspesialist
Stillingsannonsen er inaktiv.Øvre Eiker, NAV
Stasjonsgata 61, 3300 Hokksund
Org. nr: - Stillingsident: 4199023462 Presentasjon av stillingen:
Vi har ledig fast stilling som metodeveileder/ jobbspesialist i NAV Øvre Eiker. Teamet består av 7 jobbspesialister, i tillegg til metodeveilederen.
Øvre Eiker er en spennende kommune i vekst som er opptatt av tverrfaglig samarbeid om tjenesteleveranser når dette er til innbyggernes beste. Våre hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig av innbyggerne i Øvre Eiker kan være i arbeid, at arbeidsgivere i distriktet vårt får dekket sitt behov for arbeidskraft og at innbyggere som har behov for sosiale tjenester får dette. NAV-kontoret har ansvar for et bredt spekter av kommunale og statlige tjenester og virkemidler. Vi løser oppgavene våre i tett samarbeid med brukere, arbeidsgivere, ulike tjenesteleverandører og samarbeidspartnere. NAV Øvre Eiker ligger sentralt i Hokksund sentrum i umiddelbar nærhet til trafikknutepunkt.
Arbeidsoppgaver
Jobbspesialistene benytter metoden Supported Employment i arbeidet med å inkludere arbeidssøkere i ordinært arbeidsliv. Metodeveilederens hovedoppgave er å være fagkoordinator i teamet. I tillegg er metodeveilederen jobbspesialist med en mindre brukerportefølje. Metodeveilederen har ansvar for at teamet er faglig oppdatert, og gjennomfører blant annet jevnlige porteføljegjennomganger med jobbspesialistene. Metodeveilederen har ansvar for rapportering av resultater og inngår i et regionalt team som evaluerer kvaliteten i tilsvarende tjenester i ulike NAV-kontorer i Viken og Innlandet.
Jobbspesialistene jobber for at mennesker med ulike utfordringer kan få og beholde lønnet arbeid. Jobbsøkerne som prioriteres til tiltaket har behov for koordinert bistand. De som har lyst på jobb skal få muligheter. Jobbspesialistene er mye på farten. Oppfølgingen av jobbsøkerne skal skje ute på arbeidsplassene. Hver jobbspesialist har ansvar for å følge opp ca. 15-20 jobbsøkere og deres arbeidsgivere til enhver tid. Jobbspesialistene har også et løpende ansvar for å etablere kontakt med nye arbeidsgivere som kan være potensielle samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgavene til jobbspesialistene
•Identifisere jobbsøkeres interesser, sterke sider, ferdigheter og evner
•Finne fram til arbeidsgivere som trenger nye ansatte og ser muligheter der andre ser begrensninger
•Jobbe tett sammen med jobbsøkere og arbeidsgivere for vellykket inkludering
•Samarbeide godt med jobbsøkernes øvrige støtteapparat
•Oppsøke nye potensielle samarbeidsbedrifter
•Dokumentasjon/saksbehandling
Kvalifikasjoner
Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet. Relevant praksis/dokumenterte resultater fra lignende arbeid vil kunne kompensere for utdanningskravet. Gjennomført og dokumentert utdanning innen arbeidsinkludering og erfaring fra lignende arbeid vil kunne være en fordel.
Jobben medfører noe reisevirksomhet, i det daglige innen arbeidsmarkedsdistriktet. I forbindelse med fagssamlinger og kvalitetsevaluering av andre NAV-kontorer vil arbeidet foregå på Østlandet. Det er en fordel om du har førerkort.
Personlige egenskaper
•Evne til å skape gode relasjoner både med brukere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere
•Evne til å koordinere og administrere
•Gode veiledningsferdigheter
•God muntlig og skriftlig framstillingsevne
•Gode IKT-ferdigheter
Vi tilbyr
-Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
-Et arbeidsmiljø med aktive og engasjerte kolleger og stor takhøyde
-Lønn tilsvarende lønnstrinn 58-60 i statens lønnsregulativ (kr. 513.600 -- 532.300 pr år). For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
-God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Cecilie Reinholdtsen Olsen, Avdelingsleder, 464 25 625
Arbeidssted
Stasjonsgata 61
3300 Hokksund
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4199023462
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.03.2020
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Øvre Eiker, NAV
Adresse
Stasjonsgata 61, 3300 Hokksund
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 7. mars 2020
Hentet fra: webcruiter
Referanse: 4199023462_Øvre Eiker, NAV_webcruiter
Stillingsnummer: b4f7e8ff-8d33-4b86-9100-4b069afc995e