Data Manager (Rådgiver)
Org. nr: - Stillingsident: 4303006053 Presentasjon av stillingen:
Et nasjonalt screeningprogram for tarmkreft er under etablering og skal starte opp høsten 2021. Kreftregisterets seksjon for tarmscreening har en sentral rolle i innføringen samt fremtidig administrering av dette screeningprogrammet, som skal være forskningsbasert.
Et pilotprosjekt for screening mot kreft i tykk- og endetarm ble startet i 2012. Pilotprosjektet er utformet som en forskningsstudie. Alle deltagere er nå inkludert, men gjentakende screeningundersøkelser vil pågå frem til 2024. Sekretariatet for pilotprosjektet er lagt til seksjon for tarmscreening. Det pågår også flere andre forskningsprosjekter innen tarmscreening i seksjonen, bl.a. med sikte på forbedring av screeningtilbudet.
I Tarmscreeningseksjonen er det i dag ansatte med kompetanse på screening, logistikk, kommunikasjon, statistikk, forskning, informatikk og epidemiologi. Seksjonen skal kvalitetssikre alle prosesser som Kreftregisteret får ansvar for knyttet til det nasjonale screeningprogrammet. Dette inkluderer planlegging av invitasjoner, utarbeiding av informasjonsmateriale, kommunikasjon med innbyggere, oppfølging av IKT-systemer som brukes innen tarmscreening, koordinering opp mot andre avdelinger i Kreftregisteret, oppfølging av screeningsentre og andre aktører samt monitorering, analyse- og kvalitetssikringsarbeid. I etableringsfasen vil det i tillegg være spesifisering av ulike screeningalgoritmer og logistikkløsninger for invitasjoner tilpasset kapasiteten ved helseforetakene (HF), samt bidrag til utvikling av IKT-løsning som understøtter alle deler av programmet i samarbeid med en egen prosjektgruppe (ScreenIT).
Arbeidsoppgaver
De sentrale arbeidsoppgavene i stillingen er å forvalte datasett og databaser, gjøre datauttrekk til forsknings- og kvalitetssikringsprosjekter, kvalitetssikre og koble data, bruke dataene til å gjøre analyser og utarbeide rapporter. Du vil være sentral i å klargjøre og rapportere data for screeningprogrammet og ulike forskningsprosjekter. Som data manager vil du kunne samarbeide med andre med tilsvarende roller og oppgaver i Kreftregisteret. Du vil også kunne få en rolle når det gjelder identifisering og koordinering av endringsbehov for IT-systemene som benyttes innen tarmscreening og med å følge opp dataflyt og arbeid som gjøres for screeningprogrammet i andre avdelinger i Kreftregisteret. Du vil samarbeide tett med andre medarbeidere i seksjonen, spesielt vår andre data manager.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har evne til raskt å sette deg inn i systemer. I tillegg må du ha:
- Utdanning på master-nivå med helsefaglig, samfunnsvitenskapelig eller teknisk-naturvitenskapelig bakgrunn med godt grunnlag for å tilegne deg nødvendig medisinsk kunnskap. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Generelt gode IT-kunnskaper, inkludert kompetanse på statistikkprogrammer som R, Stata eller tilsvarende, samt erfaring med bruk av SQL.
- Erfaring med bearbeiding av data, enkle analyser og grafisk fremstilling av data.
- Gode analytiske ferdigheter.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
Det er en fordel om du har erfaring med og interesse for:
- Dataflyt og IKT-systemer
- Forskningsdata
- Datainnsamling, datamodellering og datavarehus
- Formulering av krav til IT-løsninger
- Design av dataprodukter
- Programmering (f.eks. Python)
Vi leter etter deg som har følgende egenskaper:
Motiveres av å videreutvikle etablerte arbeidsprosesser
Tar ansvar, er engasjert og viser initiativ
Nøyaktig, systematisk og ansvarsbevisst
Er analytisk, forstår virksomhetens behov og er løsningsorientert
Evne til å jobbe selvstendig og i team
Gode samarbeidsevner
Personlig egnethet vil bli vektlagt og vurderes gjennom intervjuer og referanser.
Vi tilbyr
I Kreftregisteret tilbys du gode muligheter for faglig utvikling i et sterkt fagmiljø, med engasjerte kolleger i et trivelig arbeidsmiljø. Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger. Opplæring vil bli gitt. Årslønn kr 560.000 -- 620.000,- avhengig av kompetanse og erfaring. Prøvetid er 6 måneder. Medlemskap i helseforetakets pensjonskasse.
Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Webcruiter. I henhold til offentlighetsloven § 25 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det, med mulighet til å trekke søknaden før offentliggjøring.
Kontaktinformasjon
Anita Jørgensen, Seksjonsleder (fung), 93089107, anita.jorgensen@kreftregisteret.no
Ingvil Gjelsvik, Spesialrådgiver - HR, 41512738, ingvil.gjelsvik@kreftregisteret.no
Arbeidssted
Ullernchausseen 64
0379 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Kreftregisteret
Referansenr.:4303006053
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.11.2020
Om bedriften
Kreftregisteret er et offentlig forskningsinstitutt med landsdekkende oppgaver, organisert i en enhet i Oslo universitetssykehus HF i Helseregion Sør-Øst. I tillegg til forskning driver instituttet kunnskapsformidling og rådgivning, og har ansvar for å registrere alle krefttilfeller i landet. Kreftregisteret er også ansvarlig for masseundersøkelsene mot livmorhalskreft og brystkreft.
Instituttet har ca. 200 medarbeidere, og holder til i lokaler ved Oslo Cancer Cluster Innovasjonspark på Montebello i Oslo. www.kreftregisteret.no