Saksbehandler Turnus/tjenesteplanlegging - Stab for HR/HMS
Org. nr: - Stillingsident: 4053940872 Presentasjon av stillingen:
Stab for HR og HMS har ledig stilling som saksbehandler ved distriktets tjenestekontor. Tjenestekontoret er politidistriktets sentrale, utøvende funksjon for helhetlig og kontinuerlig arbeidsplanlegging og ressursdisponering av alle operative ressurser.
Elektronisk søknad sendes ved å velge Søk på stillingen. Det bes om at bekreftede attester og vitnemål legges ved elektronisk. Vi ber om at det oppgis minimum to referanser.
Plettfri vandel er et krav til stillingen. Ved tilbud om stilling må uttømmende og utvidet vandelsattest fremskaffes av søker, jf. Politiloven § 18 og Politiregisterloven §41.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker, dersom vedkommende selv ber om det. Vær likevel oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentlig, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.
Arbeidsoppgaver
¿ Utarbeidelse av arbeidsplaner/turnusplanlegging
¿ Følge opp at tidsregistreringer til enhver tid er oppdatert
¿ Bistå operasjonssentralen og andre enheter med mannskapsinnkalling ved behov
¿ Kontrollere og rapportere bruk av overtid og arbeidstid i forhold til lover, regler og avtaler
¿ Andre oppgaver som er tillagt Tjenestekontoret
Kvalifikasjoner
Nødvendige:
¿ Relevant utdanning fra universitet eller høgskole på bachelornivå
¿ Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
¿ Gode IKT-ferdigheter
¿ God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
¿ Må kunne klareres for aktuelt nivå jf. sikkerhetsloven
Ønsket:
¿ Erfaring med tjeneste/turnusplanlegging
¿ Kjenne til statlig lov og avtaleverk herunder ATB (Politiets arbeidstidsbestemmelser)
¿ Erfaring med bruk av TTA (politiets turnus-planleggingssystem) eller andre turnusplanleggingssystemer
¿ Gode kunnskaper i Excel
Utdanningsretning
- HR / Personal
- HR / HMS
- Politi
- Økonomi/Admin./Org./Ledelse
Utdanningsnivå
- høyskole/universitet, diplom/bachelor grad
Personlige egenskaper
¿ Gode samarbeidsevner
¿ Jobbe selvstendig og systematisk
¿ Analytisk
¿ Mål- og resultatorientert
¿ Positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet
¿ Motivasjon og interesse for fagfeltet
Vi tilbyr
¿ En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med å utforme fremtidens politi.
¿ Tilsetting som førstekonsulent (SKO 1408). For særskilt kvalifiserte søkere vil tilsetting som seniorkonsulent (SKO 1363) vurderes.
¿ Stillingen avlønnes i spennet kr. 376.100 - 435.500 (SKO 1408) / 449.400 - 576.100 (SKO 1363).
¿ I tillegg kommer de til enhver tid avtalefestede variable tillegg.
¿ Lov- og avtalefestet pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse
¿ Virkemiddelordning for Finnmark og Nord-Troms, redusert skatt, nedskrivning av studielån.
¿ For å lese mer om gunstige virkemidler og beregne hva man kan spare på å bosette seg i Finnmark viser vi til nettsiden www.finnmark.no.
¿ Finnmark politidistrikt er en IA-bedrift, og er tilknyttet en moderne bedriftshelsetjeneste for alle ansatte
Kontaktinformasjon
Vanja Berg Jensen, 78972079
Sissel Rigmor Bækø, 94862611
Arbeidssted
Kirkenes
9900 Kirkenes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Politiet
Referansenr.:201901431a
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 02.05.2019
Om bedriften
Finnmark politidistrikt er med sine 48 637 km2 et av Norges største politidistrikter og dekker en befolkning på ca 80 000 fordelt på 19 kommuner. Kommunene Tana, Nesseby, Karasjok, Kautokeino og Porsanger er kjerneområdet for samisk kultur og språk. Finnmark politidistrikt har i likhet med de andre politidistriktene i Norge etablert en ny tjenestestruktur for å skape et mer robust og enhetlig politi i henhold til Nærpolitireformen. I tillegg til driftsenhet Finnmark, består den nye organisasjonsmodellen av fem funksjonelle driftsenheter (Felles enhet for operativ tjeneste, PST, Felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie, Felles enhet for påtale og Felles enhet for etterretning, forebyggende og etterforskning). Distriktet ledes av politimesteren med hovedsete i Kirkenes og støttes av stab for virksomhetsstyring, HR/HMS og kommunikasjon. Finnmark politidistrikt har Norges eneste Schengengrense over land, og har ca 430 medarbeidere.
Finnmark politidistrikt skal fremme likestilling og bekjempe diskriminering uavhengig av blant annet kjønn, alder, etnisitet, religion, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk .