Helsefagarbeider, Hjemmetjenesten vest avd. 2 (2021/012)
Org.nr.:872 418 032 Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Hjemmebaserte tjenester
Avdeling for hjemmebaserte tjenester har ansvar for all omsorg i hjemmene og i omsorgsboligene. Avdelingen er inne i en spennende omstillingsprosess hvor det bl.a. arbeides med å få på plass en ny lederstruktur. Parallelt med dette jobbes det med å få samlokalisert hjemmetjenesteavdelingene.
Ved hjemmetjenesten vest avd. 2, er det ledig
- 70 % fast stilling for helsefagarbeider, fra 01.03.2021.
Har du lyst til å bidra til at våre pasienter kan få bo hjemme så lenge de ønsker og å gi dem en meningsfull hverdag, så er det deg vi søker. Vi ønsker at du er engasjert, er med å bidra til gode tjenester, til forbedring og utvikling av avdelingen og er god til å samarbeide.
Vi kan tilby:
• varierte og utfordrende oppgaver
• et godt arbeidsmiljø
• god arena for læring og utvikling
• arbeidsglade kolleger
Kvalifikasjoner:
• norsk autorisasjon som helsefagarbeider
• må beherske norsk muntlig og skriftlig tilstrekkelig til å utøve yrket forsvarlig.
• sertifikat kl. B.
• gyldig politiattest, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.
• personlig egnethet
Ønskede kvalifikasjoner:
• bestått kurs og praksis i medikamenthåndtering
Arbeidsoppgaver:
• praktisk bistand til hjemmeboende som rengjøring, bistand ved innkjøp, hjelp til kles-stell, koppvask, hjelp ved måltider osv.
• personlig bistand som hjelp til stell, dusjing, sårskift m.m.
Arbeidstid: Turnus med arbeid hver 3. helg
Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen. Ved evt. intern omrokkering kan det bli ledig annen stilling av samme type. Vi ber søkerne oppgi om de også ønsker å stå som søkere på andre ledige stillinger. Oppgi nåværende ansettelsesforhold og stillingsstørrelse.
To referanser må oppgis. Aktuelle søkere kan påregne å bli innkalt til intervju.
Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som leveres ved jobbintervju. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.
Politiattest fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.
Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til:
Monika Strand, tlf.: 75 14 40 98, eller
Kristin Nyrud - Haldorsen, tlf.: 75 14 4104
Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.
Søknadsfrist: 31.01.2021
Link til søknadsskjema: Send søknad
Om bedriften
Hjemmetjenesten er en døgntjeneste som legger til rette for at innbyggerne i Rana kommune kan være mest mulig selvhjulpen og bo hjemme så lenge som mulig.
Hjemmetjenesten har ansvaret for all omsorg i hjemmene og i omsorgsboligene. Det omfatter tjenesteområdene hjemmesykepleie, hjemmehjelp (praktisk bistand), brukerstyrt personlig assistanse (BPA), trygghetsalarmer, dagsenter for eldre, ergoterapi og tekniske hjelpemidler.