Familieveileder
Org. nr: - Stillingsident: 4412404851 Presentasjon av stillingen:
Arbeidsoppgaver
Sagene barneverntjeneste har i dag 50 stillinger, og er organisert etter en spesialistmodell. Vi holder til i lokaler i Thorvald Meyersgate 7. Kontoret består av kontorfaglig team, mottaksteam, undersøkelsesteam og to tiltaksteam 0-25 år samt et familieteam som utfører hjemmebaserte oppgaver på bestilling fra de øvrige teamene. Alle team ledes av en seksjonsleder, og teamene som ivaretar saksbehandling har fagkonsulent.
Ved Sagene barneverntjeneste er det stort fokus på at barn og unge skal medvirke aktivt i egen sak, og at dette skal dokumenteres godt. Vi er svært opptatt av å ha tett samarbeid med øvrige lokale tjenester og tiltak. Det er fokus på fagutvikling og kompetanseheving, og alle ansatte deltar aktivt i dette. Barneverntjenesten har implementert Kvellos metode for kartlegging og oppfølging av barn i risiko som en del av kontorets faglige forankring, og våre rutiner gjenspeiler dette. I bydel Sagene er vi opptatt av tidlig innsats, tverrfaglig samarbeid og samhandling. Vi har derfor gjennomført kompetanseheving i de tjenester som jobber med barn, noe som skal sikre felles språk og felles kompetanse knyttet til viktige områder.
Den ledige stillingen hører til familieteamet som har 7 stillinger. Teamet jobber med endringsarbeid i familier jmf. Lov om barneverntjenester § 4-4, og med veiledning og oppfølging av ungdom. En av hovedoppgavene som er lagt til denne stillingen er oppfølging av ungdom og ungdomsfamilier.
Familieteamet har som målsetting i hovedsak å ivareta tjenestens behov for tiltak i hjemmet, og skal sikre god kvalitet i tiltakene som barn, ungdom og familier får. Det benyttes ulike tilnærminger, veiledning og metoder i det daglige arbeidet, herunder COS-P, Sinnemestring Brøset Modellen. Bydelens arbeidsplasser skal preges av mangfold, og vi oppfordrer personer med minoritetsbakgrunn til å søke.
Kvalifikasjoner
Utdanningskrav: Barnevernpedagog og sosionom. Forutsatt relevant erfaring, vil søkere med annen utdanningsbakgrunn kunne bli vurdert. Relevant etter -- og videreutdanning samt aktuelle sertifiseringer vektlegges.
Ønskelig med erfaring fra barneverntjenestens førstelinjetjeneste. Det er også ønskelig med kompetanse og erfaring innen sinnemestring og kognitiv terapi, ICDP, PMTO, COS-P veiledning samt samt andre relevante metoder. Erfaring fra bruk av Kvellos arbeidsmodell vil også bli tillagt vekt.
Utdanningsnivå: Høgskole
Krav til godkjent politiattest
Personlige egenskaper
Egenskaper: Vi ønsker en engasjert, selvstendig, modig og faglig trygg medarbeider. Du må ha god forståelse for barnevernets kompleksitet. Du må ha gode samarbeidsevner, god rolleforståelse, god skriftlig -- og muntlig framstillingsevne, samt evne til å jobbe systematisk og målrettet. Du må også kunne være fleksibel. Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende arbeidshverdag
Engasjerte kollegaer, godt arbeidsmiljø og et utviklingsorientert kontor preget av høy faglig standard.
Veiledning og oppfølging fra seksjonsleder.
Ekstern gruppeveiledning.
Arbeidstid 37,5 t/u med arbeid to ettermiddager inntil kl. 20. Det utbetales et tillegg for timene kl. 17:00 -- 20:00 disse dagene.
Avtale om bruk av flexitid.
Lønnsplassering i ltr. 46
Gode forsikrings -- , låne- og pensjonsordninger.
Kontaktinformasjon
Elisabeth Ommedal, Seksjonsleder, 41443559, elisabeth.ommedal@bsa.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Thorvald Meyers gate 7
0555 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:4412404851
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.07.2021
Om bedriften
I Bydel Sagene satser vi på helhetlige og gode tjenester, og er opptatt av brukermedvirkning og samhandling med innbyggerne. I bydelen ligger Iladalen, Sagene, Bjølsen, Sandaker og Torshov, og det bor rundt 44 000 innbyggere her. Vi ønsker å skape et trygt og godt lokalsamfunn med gode levekår for alle.
Bydel Sagene kjennetegnes av gammel historie, et rikt kulturliv, en rekke parker og mange fine bomiljøer.
Våre ledere og ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Søknad må i tillegg til CV inneholde kopi av vitnemål og attester.
For å effektivisere rekrutteringsprosessen har Oslo kommune innført elektronisk søknadsskjema. Vi ber derfor om at alle søknader sendes elektronisk.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du så tilfelle få varsel om.