Innkjøpsrådgiver
Org. nr: - Stillingsident: 4194179050 Presentasjon av stillingen:
Ledige stillinger som innkjøpsrådgiver
Lillestrøm kommune har to ledige stillinger som innkjøpsrådgiver.
Innkjøpsseksjonen i Lillestrøm består av 13 ansatte og er delt i tre ansvarsområder, <>, <<Oppfølging og analyse>> og <>.
De aktuelle stillingene er i avdeling for <>. Denne avdelingen har ansvar for å gjennomføre kommunens anskaffelser over NOK 100.000,- eks. MVA, men andre oppgaver vil også være aktuelt.
Det å være med å bygge opp en ny innkjøpsorganisasjon byr, i seg selv, på en unik mulighet. Videre er vi kommet langt i å digitalisere hele anskaffelsesprosessen, og vi jobber etter prinsippet om at alt kan forbedres og videreutvikles. Vi kan derfor love utfordrende, varierte og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø, sentralt i Lillestrøm sentrum.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre anskaffelser.
- Gi råd og støtte til kommunens enheter.
- Bidra til utvikling av fagområdet, i samarbeid med kollegaer.
- Delta i utadrettede opplærings- og informasjonstiltak.
- Delta i regionale og nasjonale nettverk.
- Bidra til videreutvikling og utforming av maler, rutiner, prosedyrer og andre styrende dokumenter.
Kvalifikasjoner
Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå. Solid og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
Stilling 1:
- Det er ønskelig med kunnskap i regelverk om offentlige anskaffelser, men dette er et ikke et krav og nyutdannede oppfordres til å søke.
- Ønskelig med erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser, fra behovskartlegging til kontraktsignering. Gjerne erfaring med ulike avtaletyper, som Statens standard (SSA) og Norsk standard (NS).
Stilling 2:
- God kjennskap til regelverk om offentlige anskaffelser.
- God erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser, fra behovskartlegging til kontraktsignering. Gjerne erfaring med ulike avtaletyper, som Statens standard (SSA) og Norsk standard (NS).
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- God IT-kompetanse, herunder erfaring fra bruk av et eller flere konkurransegjennomføringsverktøy er ønskelig.
- Kjennskap til innovative anskaffelsesprosesser er ønskelig.
Personlige egenskaper
- Positiv, sosial og utadvendt.
- Gode samarbeidsevner.
- Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig.
- Løsningsorientert, analytisk og metodisk.
- Interesse for fagfeltet
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
- Stillingene innplasseres på lønn mellom 550 000,- og 630 000,-, avhengig av kvalifikasjoner.
- Trivelige arbeidskollegaer
- God pensjons- og forsikringsordning
- Bedriftshelsetjeneste
- Aktivt bedriftsidrettslag
Kontaktinformasjon
Carl Henriksen, Seksjonsleder , 93458543
Arbeidssted
jonas lies gate 18
2000 Lillestrøm
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Lillestrøm kommune
Referansenr.:4194179050
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.03.2020
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 90.000 innbyggere og en strategisk beliggenhet på Nedre Romerike. Utviklingen i kommunen baseres på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø, by- og tettstedsutvikling, mestring hele livet og innovasjon. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/