Prosjektleder/-koordinator - drift
Stillingsannonsen er inaktiv.Bymiljøetaten, Bergen kommune
Johannes Bruns gate 12, 5008 Bergen
Har du hjerte for Bergen og vil bidra til utvikling og drift av byens parker, byrom og veier?
Bymiljøetaten bygger og vedlikeholder offentlige areal og anlegg i byen vår, og har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år! Park- og veidriftsavdelingen er ansvarlig for drift og vedlikehold av kommunale veier og byrom i sentrum og bydelene, og avdelingen har 35 engasjerte medarbeidere. Økt aktivitet, nye ansvarsområder og videreutvikling av arbeidsmetoder og nye digitale arbeidsverktøy, gjør at det er behov for å styrke Park- og veidriftsavdelingen med to nye, faste stillinger:
- Prosjektleder – drift og kvalitet
- Prosjektkoordinator - drift og vedlikehold
Prosjektleder – drift og kvalitet vil ha hovedansvaret på avdelingen for den praktiske tilretteleggingen i forbindelse med innføring av nye, digitale verktøy og optimal utnyttelse av disse. Stillingen vil være en anleggsfaglige ressurs som sikrer at de nye digitale systemene blir gode verktøy for å forbedre arbeid med blant annet kartleggingsoppgaver, kontrakts- og leverandøroppfølging. Vår nye prosjektleder vil også koordinere planlagte drifts- og vedlikeholdsoppgaver, samt mindre prosjekter på tvers i avdelingen, med fokus på kvalitet og forbedringer.
Prosjektkoordinator - drift og vedlikehold vil bidra med kontraktsoppfølging og vil være ansvarlig for Mindemyren spesielt, men også andre nye områder. Prosjektkoordinatoren skal ha særlig ansvar for å sette seg inn i FDV-dokumentasjon for det som er bygget, utarbeide mengdebeskrivelser for nye områder, delta i utarbeidelse av konkurransegrunnlag og følge opp drift i området.
Bymiljøetaten søker to fremoverlente medarbeidere med god anleggskompetanse som vil bidra i arbeidet med å gjøre Bergen til en god by å leve i! Merk søknaden med hvilken stilling du søker på.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver prosjektleder – drift og kvalitet:
- Bidra til operasjonalisering av nye digitale verktøy (asset management, veianalyse, sensorteknologi mm.) og sikre god kvalitet på datagrunnlag
- Organisere, strukturere og sørge for best mulig utnyttelse av data i forbindelse med driftsplanlegging, behovskartlegging og økonomioppfølging
- Videreutvikle avdelingens arbeidsprosedyrer og være pådriver for forbedringsarbeid
- Sikre effektiv driftsplanlegging og god samhandling i avdelingen
- Det må kunne påberegnes andre oppgaver innen fagområdet i etaten
Arbeidsoppgaver prosjektkoordinator – drift og vedlikehold:
- Sette seg inn i FDV-dokumentasjon for nye anlegg og utarbeide mengdebeskrivelser for drifts- og vedlikeholdskontrakter
- Delta i utarbeidelse av konkurransegrunnlag og følge opp driftskontrakter
- Håndtere henvendelser fra publikum og media
- Det må kunne påberegnes andre oppgaver innen fagområdet i etaten
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjoner prosjektleder – drift og kvalitet:
- Ønskelig med bachelor i ingeniørfag, landmåling eller tilsvarende, evt. teknisk fagskole. Særlig lang og relevant arbeidserfaring kan erstatte formell utdannelse
- Ønskelig med minimum 5 års relevant arbeidserfaring
- God IKT-kompetanse og evne til å tilegne seg kunnskap om nye systemer
Kvalifikasjoner prosjektkoordinator - drift og vedlikehold:
- Ønskelig med bachelor i ingeniørfag, landmåling eller tilsvarende, evt. teknisk fagskole. Særlig lang og relevant arbeidserfaring kan erstatte formell utdannelse
- Ønskelig med minimum 3 års relevant arbeidserfaring
Kvalifikasjoner felles:
- Ønskelig med god kjennskap til drift og vedlikehold
- Ønskelig med arbeidserfaring innen prosjektledelse, kontrakts- og leverandøroppfølging, samt kjennskap til NS3420 og kontraktstandarder
- Fordel med fagkunnskap og erfaring innen veidrift, veioppbygging, grøntanlegg, stein/brostein, asfaltfag og/eller overvannsproblematikk
Personlige egenskaper
- Selvgående og strukturert
- Løsningsorientert, fremoverlent og effektiv
- Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere oppgaver i en travel hverdag
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsfellesskap
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Konkurransedyktig lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstid og aktivitetsbaserte lokaler
Kontaktinformasjon
Stine Wikholm, Avdelingsleder , 924 94 562Arbeidssted
Johannes Bruns gate 125008 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommuneReferansenr.:4518727178
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.05.2022
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Bymiljøetaten, Bergen kommune
Adresse
Johannes Bruns gate 12, 5008 Bergen
Hjemmeside
https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/bymiljoetaten
Om stillingen
Stillingstittel
Prosjektleder/-koordinator - drift
Antall stillinger
2
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 23. mai 2022
Hentet fra: talentech
Referanse: 7a8c2e32c7254cc0b6057dfa63d8170f
Stillingsnummer: aa42d59f-6c31-4993-b67e-4f2c6a8073ad