Jobbveiledere - Avklaringstiltaket
A2G er leverandør av arbeidsrettede tjenester. Vi gir mennesker mulighet til å ta nye valg og tilbyr profesjonell kompetansebygging i moderne bedriftsmiljøer. Våre verdier er: menneskelig, troverdig, moderne, innovativ og solid. A2G driver profesjonell forretningsvirksomhet i tillegg til kompetansebygging.
A2G Kompetanse AS har som formål å bidra til økt deltakelse i arbeids- og samfunnsliv gjennom inkludering, læring og kompetansebygging. Våre medarbeidere har bred kompetanse og erfaring fra kursaktivitet og individuell tilrettelegging i den hensikt at flere får innpass på arbeidsmarkedet.
A2G Kompetanse AS har nylig vunnet anbudet Avklaring i Bergen og omegn. Vi søker nå etter jobbveiledere til å følge opp deltakere i tiltaket.
Jobbveiledere
Dine viktigste arbeids- og ansvarsområder som jobbveileder vil være:
- Individuell veiledning og avklaring av arbeidsevne og yrkesønske
- Ressurskartlegging og karriereveiledning
- Bistå med å drifte aktivitetstilbudet i tiltaket
- Markedsarbeid for å finne utprøvingsarenaer
- Oppfølging av deltaker og bedrift ute på arbeidsplassen
- Utforming av skriftlige rapporter og samarbeid med NAV
I teamet som skal jobbe med Avklaring skal vi ha jobbveiledere som dekker følgende kompetanseområder:
- God kjennskap til arbeidsmarkedet lokalt og regionalt
- Kunnskap om arbeidslivets virkemåte, herunder kunnskap om hvilke krav og forventninger arbeidsgivere og arbeidslivet har og hva som skal til for å fungere som arbeidstaker
- Kompetanse på karriereveiledning og erfaring med relevante verktøy på dette området, fortrinnsvis Karriereverktøy
- Kompetanse i mestrings- og motivasjonsteknikker, gjerne Motiverende intervju
- Kompetanse på metoder og verktøy for systematisk kartlegging av arbeidsevne
- Kompetanse på tilrettelegging i arbeidssituasjoner for personer med helseutfordringer
- Erfaring fra inkludering av utsatte grupper i arbeidslivet, herunder oppfølging av arbeidsgivere
- Kompetanse på arbeidsinkludering av arbeidssøkere med innvandrerbakgrunn
Innehar du kompetanse på flere av disse områdene, oppfordrer vi deg til å søke. I tillegg til overnevnte kompetanse ser vi etter deg som har:
- Overblikk, god struktur, høy arbeidskapasitet og pålitelighet
- Relevant høyere utdanning på bachelornivå
- Gode digitale ferdigheter
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse B og ved behov disponerer egen bil
Det er en fordel om du har kunnskap om NAVs tiltak og virkemidler og gjerne erfaring fra tiltaksbedrift.
A2G har gode pensjons- og forsikringsordninger og et aktivt bedriftsidrettslag. Lønn etter avtale. Kontorsted vil være i Bergen sentrum, Os, Alver, Askøy eller Øygarden. Fint om ønskede arbeidssteder fremkommer i søknaden, gjerne i prioritert rekkefølge, og at du i søknaden presiserer hvilke kompetanseområder du har kompetanse innenfor.
Anbudet har oppstart 1. august, så tiltredelse i stillingene vil være fra 1. august eller så snart som mulig etter 1. august.
Søknadsfrist: innen 8. juni.
Spørsmål om stillingene kan rettes til:
- Avdelingsleder Edle Ørvig, telefon 975 67 618 eller
- HR - leder Steinar Halvorsen, telefon 957 21 184
Link til søknadsskjema: Send søknad