Vil du jobbe som merkantil saksbehandler ved kategori Forbruksmateriell? - Forsvaret
Som merkantil saksbehandler skal du støtte kategoriansvarlig Forbruksmateriell med taktiske anskaffelsesprosesser. Videre skal du lede anskaffelsesprosessen fra mottak av bestilling av behov fra behovshaver (de ulike forsvarsgrenene i Forsvaret) til kontrakt er klargjort for signering, herunder gjennomføre behovs- og markedsanalyser, støtte i utarbeidelsen av kravspesifikasjon, ferdigstille anskaffelsesdokumentene, gjennomføre forhandlinger og klargjøre for kontraktsinngåelse.
Tjenestested: Kjeller. Det er politisk vedtatt at Kjeller base skal legges ned og bytte av tjenestested må påregnes.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for gjennomføring, herunder koordinering av anskaffelser innen forbruksmateriell, herunder:
- Sette sammen et anskaffelsesteam i samarbeid med kategoriansvarlig
- Gjennomføre intern behovsspesifisering og analyse
- Gjennomføre anskaffelsen i overenstemmelse med intern styringsdokument og fullmakthierarki
- Gjennomføre markedsundersøkelser og dialog ved behov
- Utforme anskaffelsesstrategi for den enkelte anskaffelse i samarbeid med kategoriansvarlig
- Utarbeide anskaffelsesdokumentene, herunder konkurransegrunnlaget
- Bistå behovshaver i utarbeidelsen av kravspesifikasjon
- Kunngjøre og gjennomføre anskaffelsesprosessen, herunder evaluering og eventuelle forhandlinger i anskaffelsesprosessen, utferdige tildelings-, meddelelses- og avvisningsbrev, besvare klager og innsynsbegjæringer samt klargjøre kontrakt for kontraktsinngåelse
- Støtte avtaleforvalter i implementeringen og ved behov støtte avtaleforvalter i forvaltningen av kontrakter
- Kunngjøre konkurranseresultatet
- Gjennomføre eventuelle forhandlinger ved prolongering av eksisterende rammeavtaler i samarbeid med avtaleforvalter
- Føre anskaffelsesprotokoll i tråd med gjeldende anskaffelsesregelverk og intern instruks.
- MS skal sikre at innhold, form og metode i anskaffelsesprosessen bidrar til realisering av kategoriens strategiske målsetninger, herunder logistikk-, beredskaps-, kvalitets- og finansielle målsettinger
Kvalifikasjoner
-
Høyere utdanning på masternivå innen økonomi eller rettsvitenskap. Relevant erfaring kan oppveie for noe av kravet til høyere utdanning. Med relevant erfaring menes minimum 5-års erfaring med å lede anskaffelsesprosessen fra mottak av bestilling av behov fra behovshaver til kontrakt er klargjort for signering
-
Minimum 3 års relevant yrkeserfaring, hvorav minimum 2 års erfaring innen anskaffelser og kontrakt.
Ønskede kvalifikasjoner:
-
Erfaring med offentlige anskaffelser fra oppdragsgiversiden
-
Erfaring med utlysning og gjennomføreing av anskaffelsesprosess i KGV verktøy.
-
Videre må søker kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig/NATO Secret.
Personlige Egenskaper
- Resultatorientert og initiativrik
- Gode kommunikasjons- og samhandlingsevner
- Har handlekraft gjennom faglig styrke
- Stillingen krever meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
Språk
- Norsk
- Engelsk
Vi tilbyr
-
Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
-
Gode pensjons- og velferdsordninger, med mulighet for trening i arbeidstiden.
-
Fleksibel arbeidstid.
-
Lønn etter Statens lønnsregulativ som rådgiver, kode 1434, ltr 55 - 70 pt. kr 480 600 - 631 700 brutto per år avhengig av kvalifikasjoner. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.
-
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, og rekruttere personer med innvandringsbakgrunn. Som IA-virksomhet legger Forsvaret vekt på å legge til rette arbeidsforholdet for personer med redusert funksjonsevne.
I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Forsvaret benytter elektronisk søknadsbehandling. Søknader uten attester og vitnemål blir ikke vurdert. Det blir gjennomført bakgrunnssjekk når sikkerhetsklarering gjennomføres.
Kontaktinformasjon
Morten Liberg, Kategoriansvarlig, Tlf 957 424 33
Arbeidssted
Kjeller
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Forsvaret
Ref. nr.:2019010188
Heltid
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 01.04.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4044082599&company_id=3246078970&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
En jobb i Forsvaret er noe mer enn en jobb. Forsvarets viktigste oppgave er å skape sikkerhet for Norge og trygghet for befolkningen. Uansett hvilken stilling du har, er du med på å ivareta landets og fellesskapets interesser.
Som en del av Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) sørger du for at Forsvaret kan utføre sine oppgaver og forsvare landet på best mulig måte. FLO fornyer, forenkler og forbedrer Forsvarets logistikk. Det gir styrket kampkraft og bærekraft. I FLO jobber sivile og militære med høy kompetanse og lang erfaring med militær logistikk og materiell. Forsyning og vedlikehold av materiell, som er unikt for Forsvaret, er kjernekompetansen til FLOs ansatte. FLO ivaretar innkjøp og driftsanskaffelser for forsvarssektoren. Frem mot 2020 skal FLO jobbe for å bli best i offentlig sektor på anskaffelser av varer og tjenester.