Avdelingsleder i enhet Bo og miljøarbeidertjeneste
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Avdelingsleder i enhet Bo og miljøarbeidertjeneste for personer med funksjonsnedsettelser
100% stilling - dagarbeider
Avdelingsleder er en del av enhetens lederteam og skal bidra til helhetlig styring og utvikling av enheten. Avdelingsleder skal lede og utvikle avdelingene i henhold til sentrale og lokale målsettinger og bestemmelser, og i samsvar med lov- og avtaleverk.
Avdelingsleder vil ha ansvaret for tre avdelinger.
Oppgavene vil være varierte og stillingsinstruks er utarbeidet. Stillingen er etter 37,5 timers uke dagarbeid.
Oppstart i stillingen vil være våren 2021.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver:
- Ansvar for daglige drift innenfor fag, administrasjon og økonomi.
- Lede, organisere og koordinere aktivitetene i avdelingene, og påse at de er i samsvar med lover, forskrifter og kvalitetskriterier som regulerer tjenesten
- Utøve personalledelse og inspirere medarbeidere til samarbeid med fokus på avdelingenes mål og overordnede mål
- Utarbeide turnuser og arbeidslister
- Personal og økonomi ansvar
- Ha systematiske medbestemmelsesmøter
- Samarbeide med tillitsvalgte og verneombud i forhold til arbeidstidsordninger, hms arbeid og arbeidsmiljø m.m
- Samarbeid i nærmiljøet, på tvers av avdelinger, enheter og andre samarbeidspartnere
Krav til kvalifikasjoner og utdanning:
- Høyskoleutdanning - fortrinnsvis vernepleier, men annen 3- årig høgskoleutdanning kan vurderes hvis kandidaten har god erfaring/kunnskap om ledelse og målgruppen (personer med nedsatt funksjonsevne og utviklingshemming)
- Formell lederutdanning er ønskelig, men ikke avgjørende
- Erfaring innen ledelse, personalarbeid, økonomi og IT
- Kjennskap til kunnskapsbasert praksis
- Erfaring i arbeid med mennesker med utviklingshemming, autismespekterforstyrrelse og andre funksjonsnedsettelser
- Kompetanse på å utvikle et godt arbeidsmiljø kjennetegnet ved bl.a. et lavt sykefravær
- Løsningsorientert og kreativ
- Ha evne til å ta egne avgjørelser og arbeide selvstendig
- Veiledningserfaring
- God kjennskap til HOL kap. 9
- Systematisk og ryddig
- Må beherske norsk for både skriftlig og muntlig
- God kommunikasjon- og samarbeids evne
- Evnen til å tenke helhetlig, fokus på løsninger og kunne jobbe systematisk
- Sertifikat på bil
- Lojalitet til vedtatte planer, prosedyrer og rammer
- Plettfri politiattest
- Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Vi kan tilby:
- Hyggelige og kompetente medarbeidere og et godt lederteam som bistår hverandre
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver, mange varierende utfordringer knyttet til mennesker med ulike bistandsbehov og gode faglige miljøer
- Lønnskompensasjon for etter- og videreutdanning
- IA bedrift hvor man kontinuerlig tilstreber et godt arbeidsmiljø gjennom samarbeid med tillitsvalgte og verneombud.
- Firmarabatt ved treningssenter.
- En by med flott natur med mange tur/treningsmuligheter og et meget aktivt sykkelmiljø.
Generelle betingelser:
Enhetsleder vil være din nærmeste overordnet.
Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.
Det er krav om politiattest ved tilsetting
Lønn ihht gjeldende tariff
Søknad sendes:
Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her".
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Linda Sannes Bakstad, Mobil +47 93243189, Epost: lindasannes.bakstad@halden.kommune.no
Om bedriften
Halden er Norges vakreste by. Halden kommune har drøyt 2200 ansatte som hver dag jobber for å gjøre Halden litt bedre på en litt smartere måte enn i går.
Halden kommune leverer tjenester til over 30.000 innbyggere. Vi driver alt fra barnehager og skoler til eldreomsorg. Vi gir deg både vann og vei og kulturopplevelser. Er du så heldig å få jobb i Halden kommune, får du kollegaer innen svært mange yrkesgrupper. Det bidrar til å gi en arbeidsplass med mye kunnskap, varierte oppgaver og gode faglige utviklingsmuligheter.
Medarbeidere i Halden kommune jobber etter verdiene: Åpenhet - tillit - respekt - redelighet.
Halden kommune har mål om å bli Norges mest innovative kommune. Hos oss er det lov å tenke nytt.
Høyteknologisk industri, IKT, forskning, utvikling og innovasjon preger store deler av næringslivet i Halden. Kommunen samarbeider med næringslivet for å videreutvikle arbeidslivet og byen vår i fellesskap.
Halden er en grensekommune med nærhet til viktig infrastruktur som E6, jernbane og havn. Halden har en av Norges mest besøkte turistattraksjoner i Fredriksten festning. Vi har svært mange kulturarrangementer, et aktivt og variert idrettsliv og fantastiske friluftsmuligheter.
Derfor er Halden et bra sted å besøke og et fantastisk sted å jobbe og bo.
www.halden.kommune.no