Jobbspesialist Utvidet oppfølging
Org. nr: - Stillingsident: 4413365941 Presentasjon av stillingen:
Har du høyere utdanning og nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en? Er du energisk og uredd? Vi søker etter en motivert jobbspesialist med stort pågangsmot som vil jobbe i et pulserende og nyskapende miljø. Har du gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger som vil jobbe med rekruttering? Er du en person med pågangsmot, som kan være tydelig og direkte? Har du tro på den enkeltes ressurser? Da er du sannsynligvis akkurat den vi leter etter!
Stillingen er ein del av traineeprogrammet i staten, og for deg som har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, med høyere utdanning.
Stillingen er en 100 prosent stilling, men tilrettelegging av stillingsprosent vil være mulig. Stillingen er midlertidig, med en varighet på to år og mulighet for fast ansettelse.
I Utvidet oppfølging jobber man etter femtrinnsprosessen i Supported Employment, hvor målet er å hjelpe mennesker med sammensatte behov ut i ordinært arbeidsliv. Tiltaket er arbeidsrettet og innebærer tett oppfølging av brukere og man skal bruke mye tid ute hos arbeidsgivere. Du skal jobbe med 12-20 deltakere, med krav om 65 % overgang til arbeid.
NAV Molde er en kompetansebedrift med ca. 80 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. NAV Molde yter tjenester til Molde kommunes ca. 32.000 innbyggere
Arbeidsoppgaver
• Hovedmålet er å bidra til at flest mulig arbeidssøkere oppnår sitt mål om arbeid
• Du skal oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge relasjon og nettverk
• Du skal identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, for deretter å finne jobb
• Du skal dokumentere skriftlig i NAVs saksbehandlingssystemer
• Du skal engasjere, motivere og skape relasjoner både til jobbsøkere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
• Du skal bidra med din kompetanse og entusiasme i jobbspesialistteamet
• Du skal tilbringe 40 % av arbeidstiden ute i lokalmiljø sammen med arbeidssøker eller på vegne av arbeidssøker
Kvalifikasjoner
• 3-årig høyere utdanning fra universitet/høgskole innen samfunnsfag, salg/markedsføring, medisin/helse/sosialfag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
• Du har kjennskap til arbeidsmarkedet i og utenfor regionen, gjerne har erfaring fra privat næringsliv
• Du har evne til å skape relasjon og tillit hos ulike typer mennesker
• Du har gode samarbeidsevner, serviceholdninger og veiledningsferdigheter
• Førerkort klasse B
Ønskede kvalifikasjoner:
• Du er fleksibel og serviceinnstilt
• Du har evne til å håndtere uforutsigbarhet
• Du har kjennskap til arbeidsmarkedet i og utenfor regionen, gjerne erfaring fra privat næringsliv
• Du har erfaring fra salg/service og/eller fra rekruttering/bemanning
Personlige egenskaper
• Du har tro på at alle mennesker til tross for sine utfordringer kan få, og beholde en ordinær jobb
• Du har en respektfull tilnærming og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
• Du er en lagspiller, som kan dele erfaringer og kontakter i teamet
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
• En dynamisk arbeidsplass med vekt på utvikling, kunnskapsdeling og humor
• Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer
• Opplæring, kurs og kompetanseheving
• Fleksibel arbeidstid
• Stillingen lønnes i stillingskode 1434 Rådgiver i lønnstrinn 55-58, fra kr 499.500,- til kr 524.900,-
• God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Informasjon om Traineeprogrammet i Staten:
Som del av traineeprogrammet vil den som ansettes automatisk delta i et obligatorisk medarbeiderutviklingsprogram. Du vil også ha en mentor hos oss.
For å bli vurdert til stillingen, må du bekrefte at du er i målgruppen ved å krysse av for nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. Avkrysningene i webcruiter danner grunnlaget for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporter i sine årsrapporter.
Mer informasjon om traineeprogrammet i staten finner du her .
Kontaktinformasjon
Kjell Atle Orø, avdelingsleder, 91698638
Arbeidssted
Moldetrappa 2
6415 Molde
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4413365941
Stillingsprosent: 100%
Trainee
Søknadsfrist: 31.08.2021
Om bedriften
NAV søkjer tilsette med hjarte for menneske og fagområda våre. Visjonen vår er å gje menneske moglegheiter, og dette gjer vi ved å utvikle Noregs beste arbeids- og velferdstenester.
NAV består av 19 000 kompetente og engasjerte medarbeidarar. Vi jobbar tverrfagleg i sterke fagmiljø. Hos oss skal arbeidsmiljøet pregast av involvering, openheit og tillit.
For å kunne levere best mogleg tenester er det viktig med mangfald i rekrutteringa. Vi oppmodar derfor personar med innvandrarbakgrunn, nedsett funksjonsevne og hol i CV-en til å søkje jobb hos oss. Vi legg arbeidsforholda til rette for deg viss du har behov for det. Ønskjer du å bli unntatt frå offentleg søkjarliste, må du grunngje dette. Del gjerne vitnemålet ditt eller karakterutskriftene dine på vitnemålsportalen.no.
NAVstilling