Rådgiver/ IT-konsulent
Org. nr: 994598759 Stillingsident: 4319985326 Presentasjon av stillingen:
Norsk helsenett er et IT-selskap som jobber i grensesnittet mellom helse og IT. Vi er eid av helse- og omsorgsdepartementet og vårt oppdrag er å levere og videreutvikle nasjonal IKT-infrastruktur for samhandling mellom aktørene i helse- og omsorgssektoren. Vi har fått stor tillit i sektoren de siste ti årene og har gjennomgått en betydelig utvikling og fått mange nye oppgaver. Vi har gått fra å være en ren driftsleverandør til å bli en nasjonal tjenesteleverandør hvor vi utvikler, drifter og forvalter sentrale løsninger i sektoren. Fremover skal vi bidra til å bygge en bedre helsetjeneste slik at informasjon og helsedata blir tilgjengelig for de som trenger den -- når de trenger den. Vi skal hjelpe innbyggerne med å mestre sin egen helsehverdag, helsesektoren til å yte gode helsetjenester, forskerne til å utvikle ny kunnskap og næringslivet til å levere sine tjenester for bedre helse.
I divisjon felles tjenestesenter har vi ansvar for å levere og utvikle tjenester til Helseforvaltningen innenfor områdene IKT, anskaffelser og dokumentasjonsforvaltning. Vårt formål er å etablere et kundeorientert og profesjonelt tjenestesenter. I seksjon kundestøtte 2 har vi i dag 15 dyktige medarbeidere som hver dag jobber for at Helse-Norge går fremover, hvor vi har ansvaret for 2. linje support innenfor IKT for våre kunder i helseforvaltningen. Nå søker vi en service- og løsningsorientert kundekonsulent.
Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Arbeidsoppgaver
Som kundekonsulent har du ansvar for 2.linje support innen IKT for våre kunder i helseforvaltningen. 90 % av alle innkomne henvendelser skal løses i 1.linjen, mens de mer komplekse sakene løses av deg og ditt team. Du bidrar også med teknisk støtte ute hos kunden og enkeltoppdrag i felt. Hos oss jobbes det kontinuerlig for god og profesjonell kommunikasjon med våre kunder og du er ansvarlig for at alle som kontakter oss skal få en god kundeopplevelse.
Kvalifikasjoner
Du har relevant utdanning eller dokumentert erfaring med lignende arbeid. Du har erfaring med ett eller flere av disse områdene:
- System Center (SCCM, SCOM etc.)
- ActiveDirectory
- Virtualisering (Vmware/Hyper-V)
- ITIL
- Citrix
- Win-10
- Public 360
- Skytjenester
Personlige egenskaper
Du trives og motiveres av god kundebehandling og motiveres av å skape merverdi for kunden. Videre er du god på sette deg inn i og forstå kundens behov. Du trives i en hektisk arbeidshverdag full av utfordringer som skal løses. Du er faglig engasjert og sulten på videre kompetanseutvikling og opptatt av ny teknologi. Kompetansedeling er viktig for deg og du trives med å løse faglige utfordringer i team.
Vi tilbyr
I Norsk helsenett lever vi etter våre verdier: Vi er nysgjerrige, vi har driv og vi bryr oss. Vi motiveres av visjonen om å knytte Helse-Norge sammen og med å forenkle helsetjenesten. Vi tilbyr spennende utfordringer og muligheter i en kunnskapsintensiv virksomhet hvor ansatte har høy fagkompetanse, stort engasjement og utviklingsvilje. Du vil gjennom å jobbe hos oss møte kompetente og hyggelige kolleger som skaper et godt arbeidsmiljø, og som står klare til å ønsker deg varmt velkommen.
Vi har konkurransedyktige betingelser og kan tilby blant annet:
- God pensjonsordning i KLP
- Gode forsikringsordninger i DNB
- En 37,5 timers arbeidsuke inkludert betalt lunsjpause. Vår kjernetid er mellom 9 og 15 og du har høy fleksibilitet i forhold til arbeidstimer og avspasering
- 75% av utgifter knyttet til trening og fysisk aktivitet med inntil 5 000 kr per kalenderår dekkes av oss
- Mobil og mobilbruk dekkes innenfor våre rammebetingelser og vi dekker bredbåndsutgifter i hjemmet inntil 600 kr pr måned
Norsk helsenett er omfattet av sikkerhetsloven, og for ansatte i selskapet kan det potensielt bli aktuelt med sikkerhetsklarering.
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Kontaktinformasjon
Rolf Berg Børseth, Seksjonsleder, 995 02 883
Kristine Alise Olsen, HR-konsulent, 936 32 774
Arbeidssted
Verkstedveien 3
0277 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Norsk Helsenett SF
Referansenr.:4319985326
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.02.2021
Om bedriften
Norsk helsenett knytter Helse-Norge sammen, og har som formål å gjøre helseinformasjon og digitale tjenester tilgjengelig -- trygt, enkelt og relevant. Slik hjelper vi innbyggerne med å mestre sin egen helsehverdag, helsesektoren til å yte gode helsetjenester, forskerne til å utvikle ny kunnskap og næringslivet til å levere sine tjenester for bedre helse. Vi jobber for å forenkle arbeidsdagen til helseforvaltningen slik at de kan samle seg om sitt samfunnsoppdrag.
For å kunne realisere formålet er det viktig at vi er nysgjerrige, har driv og bryr oss -- noe som også er våre verdier. Vi har ansvar for de nasjonale e-helseløsningene helsenorge.no, kjernejournal, e-resept og grunndata. Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er et statsforetak med om lag 700 ansatte, og vårt hovedkontor er i Trondheim med avdelingskontor i Tromsø, Bergen, Svalbard og i Oslo. Les mer om oss på vår hjemmeside.