Medarbeider ved formannskapskontoret
Vi har ledig 100 % stilling ved formannskapskontoret, sentraladministrasjonen. Stillingen er fast, tiltredelse snarest.
Det er for tiden fem faste stillinger og en prosjektstilling ved avdelingen. Arbeidsområder er hovedsakelig innen mottak/servicetorg, miljø/renhold, arkiv, sekretariat, personal/HRM, plan og næring.
Etter å ha hatt vakanse i en stilling over lengre tid, søker vi nå etter en serviceinnstilt medarbeider til teamet vårt, med evne til innovasjon, nytenkning og modernisering. Du må ha gode samarbeidsevner, og evne til å jobbe selvstendig, strukturert og nøyaktig.
Arbeidsoppgavenevil være varierte og innenfor flere av våre ansvarsområder. Endelig oppgavefordeling gjøres etter tilsetting. Eksempler på arbeidsoppgaver ved kontoret er
- sentralbordtjeneste og postmottak
- brukerstøtte og daglige driftsoppgaver i sak-/arkivsystemet Elements Sak/Arkiv (ephorte)
- utvalgssekretariat
- rådgivning i og kvalitetssikring av saker innen HRM
- utarbeidelse og revidering av planer og retningslinjer
- behandle søknader til næringsfond og andre tilskuddsordninger
- behandle søknader om bevilling til servering, skjenking og salg
- publisering og oppdatering av informasjon på kommunens nettside
- innkjøp og attestering av faktura
- arbeid i forbindelse med valggjennomføring, som mottak av forhåndsstemmer
Kvalifikasjoner:
- utdanning innen dokumentasjonsforvaltning, HRM og/eller offentlig administrasjon. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne. Ved annet morsmål enn norsk, må det dokumenteres språkkunnskaper tilsvarende c1 eller bedre
- god digital kompetanse og kjennskap til elektroniske fagsystemer
Ved tilsetting vil utdanning, erfaring og personlig egnethet bli vektlagt. Vi tilbyr lønn etter utdanningsnivå og øvrige kvalifikasjoner, og kan være behjelpelig med å skaffe bolig.
Henvendelser angående stillingen kan rettes til formannskapskontoret på telefon 75 09 80 00.
Søknad med CV sendes postmottak@rodoy.kommune.no, alternativt til Rødøy kommune, Vågaveien 100, 8185 Vågaholmen
Søknadsfrist: 30. april 2021
Vi gjør oppmerksom på at Rødøy kommune har offentlige søkerlister, jf. Offentlighetsloven § 25. Søkere som ønsker unntak for oppføring, må begrunne dette i søknaden.
Om bedriften
Rødøy kommune er kystkommunen under polarsirkelen, med ca. 1 300 mennesker. Kommunen dekker et stort område, fra øysamfunnet Myken ut mot Vestfjorden til Nordfjorden under Svartisen. Bosetningen fordeler seg på de største øyene og på fastlandet. Kommunen knyttes sammen av ferge- og hurtigbåtsamband. Vi har daglig forbindelse med Bodø og Sandnessjøen med Nordlandsekspressen. På fastlandet er fylkesvei 17 kommunikasjonsåren gjennom kommunen. I Rødøy kommune er det rikelig med hav og fjell. Mulighetene for å dyrke et aktivt friluftsliv er nærmest ubegrenset. Kommunen har et desentralisert tjenestetilbud med helsetjenester, skoler og barnehager, og ulik næringsvirksomhet. Administrasjonsstedet i kommunen er Vågaholmen.