Prosjektleder kontinuerlig forbedring
Coop Norge SA
Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Vi søker en Prosjektleder for Kontinuerlig Forbedring som skal være ansvarlige for å drive prosessene for kontinuerlig forbedring og utvikling av selvhjelpsverktøy i Service & Support hos Coop Norge. Rollen innebærer å sikre at alle kunde- og servicesentrene har en enhetlig metodikk, riktige verktøy og nødvendig kompetanse for å optimalisere driften.
Som eier av disse prosessene vil du spille en nøkkelrolle i å fremme kontinuerlig forbedring, basert på analyse og innsikt. Du vil også bidra til å gi brukerne relevant kunnskap og verktøy, slik at de i større grad kan hjelpe seg selv. Dette forventes å føre til betydelige kostnadsreduksjoner over tid, gjennom økt automatisering og effektivisering.
I tillegg vil du lede arbeidet med å bygge bro mellom forretningsbehov og IT-løsninger, og sikre at alle forbedringstiltak understøtter organisasjonens strategiske mål. Med et sterkt fokus på agile arbeidsprosesser og bruk av sprinter som arbeidsmetodikk, vil du bidra til rask implementering av forbedringer, samtidig som du sikrer at prosessene er tilpasset behovene til hele organisasjonen.
Du vil blant annet ha disse arbeidsoppgavene:- Lede digitale utviklingsprosjekter som knytter forretningsbehov med IT-løsninger, og sikre at vi har en enhetlig metodikk på tvers av servicesentrene.
- Drive kontinuerlig forbedring og problemhåndtering basert på innsikt og dataanalyse, med mål om å gi brukerne mulighet til å hjelpe seg selv gjennom selvhjelpsverktøy.
- Implementere og optimalisere agile arbeidsprosesser, inkludert planlegging og gjennomføring av utviklingssprintene.
- Kartlegge og definere behov for chatbot/AI-løsninger som kan effektivisere servicesentrene.
- Utvikle KPI-dashboards for måling og rapportering av kontinuerlig forbedring, kundetilfredshet og effektivitet.
- Ta ansvar for å lede team for selvhjelp og kontinuerlig forbedring, og sikre god oppfølging på tvers av service-/kundesentrene.
Vi ser for oss at du har kompetanse innen måling av kundetilfredshet og kontinuerlig forbedring. Den relevante erfaringen med prosessforbedring og digitalisering kan du gjerne ha skaffet deg fra en rolle som leder av kundeservice eller IT-prosjekter. I rollen vil du være leder av prosjekter med sprint-metodikk og det er derfor viktig å være godt kjent med agile arbeidsprosesser. I rollen vil du jobbe i skjæringspunktet mellom forretning og IT, og det er derfor viktig med gode kommunikasjonsevner for å sikre at begge parter jobber mot samme mål. Det vil også være en fordel om du har erfaring med automatiserte selvhjelpsløsninger, samt verktøy som ServiceNow og Puzzel. Du kan gjerne ha relevant utdanning fra master- eller bachelornivå, men relevant erfaring kan selvsagt kompensere for formell utdanning.
Hva kan vi tilby deg?Coop Norge som arbeidsplass legger til rette for at du skal vokse og trives. Coop Norge er en stor og kompleks organisasjon, med mangfoldig fagkompetanse på utallige områder. Du vil bli en del av et spennende økosystem der du vil ha direkte innflytelse på hvordan vi satser på menneskene. I et nyoppusset bygg på Grorud i Oslo, vil du treffe mange spennende kollegaer og kunne jobbe tverrfaglig med andre fagfelt. Du vil kunne slå av en prat over en kopp kaffe med hjemmebakt fristelse i baristaområdet, eller ta en bedre lunsj i vår fantastiske kantine. Vi har en aktiv sponsoravdeling som frister med ulike arrangementer knyttet til våre sponsorat, og er du glad i å trene så har vi et velutstyrt treningsrom og et bedriftsidrettslag med ulike tilbud. Cooperaktiv sørger for andre aktiviteter innen kunst, teater og forestillinger. Skulle du trenge en god og avslappende helg kan du benytte deg av våre firmahytter. Arbeidslivet i Coop er mer enn en jobb. Vi er et lite samfunn som gjerne ønsker deg velkommen!
Stillingen vil være organisert under forretningsområde Driftstøtte og rapportere til leder Service & Support. Dette er en unik mulighet til å bli med å forme og utvikle stillingen, samtidig som du får jobbe på tvers av organisasjonen med å koble sammen forretning og IT-løsninger i alle våre kunde- og servicesentre.
Hvordan søke jobb hos oss? I søknadsbrevet ønsker vi at du beskriver din motivasjon for rollen. Søknadsfrist er 03.11.2024.
Om du har spørsmål du ikke får svar på i annonsen, kan du kontakte Annichen Thowsen.
Om bedriften
Coop i Norge består av mange samvirkelag, og eies av over 2 millioner medlemmer. Dette skiller oss fra konkurrentene og gjenspeiles i vår visjon -- det skal lønne seg å velge Coop.
Medlemskapet gir mulighet til å påvirke, og til å ta del i overskuddet som skapes. 150 år etter stiftelsen av det første forbrukersamvirkelaget i Norge jobber Coop fortsatt mot samme mål -- basert på de samme verdiene. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram.
Sektor
Privat
Nettsted