Avdelingsleder støttetjenester Velferd
Forvaltning og utvikling, Lindesnes kommune
Lars O. Røllands gate 7, 4514 Mandal
Om jobben
- Stillingstittel
- Avdelingsleder støttetjenester Velferd
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 30. november
I tjenesteområde Velferd, enhet Forvaltning og utvikling, er det ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder for Støttetjenester Velferd. Dette er en avdeling hvor det er samlet flere fellesfunksjoner for hele Velferd, og de ansatte bidrar å utføre oppgaver og gi lederstøtte opp mot de ulike enhetene. Ved å samle flere fellesfunksjoner i en egen avdeling har vi fått et robust fagmiljø med meget god kompetanse på de områdene de enkelte har ansvar for.
Avdelingen er pr. d.d. lokalisert på Mandal sykehjem, midt i Mandal sentrum.
Avdelingen inneholder pr. d.d. 6,3 årsverk fordelt på 9 ansatte hvor alle arbeider dagtid.
Avdelingsleder rapporter til enhetsleder Forvaltning og utvikling og inngår i enhetens lederteam sammen med avdelingsleder Forvaltning og koordinering.
Da avdelingen har blitt noe redusert i omfang, både når det gjelder antall årsverk og ansvarsområder, vil det være naturlig at avd. leder også inngår som en del av den operative driften i avdelingen på noen områder.
I forbindelse med ansvar- og oppgavedeling og andre utviklingsprosjekter i Velferd, kan det i fremtiden bli tillagt flere fellesfunksjoner og ansvarsområder til denne avdelingen. Oppgave med utvikling og endring av ansvarsområdene for avdelingen, og derav ansvar for prosessledelse og ledelse av prosjekter, vil inngå som arbeidsoppgaver for avd. leder.
Arbeidsoppgaver
Avdelingsleder er delegert ansvar for fag, personal og deler av økonomiansvar fra enhetsleder.
Etter en intern omorganisering i høst vil avdelingen inneholde arbeidsoppgaver knyttet til følgende hovedområder som ivaretas for hele Velferd: Merkantile oppgaver som for eksempel fakturering, tilsettinger og arbeidsavtaler, egenbetaling for opphold i institusjon, klagesaksbehandling vedr. betaling for ulike typer helse- og omsorgstjenester, rekruttering, opplæring av nyansatte, koordinering av hospitering og praksisplasser, ansvar for kommunale biler, fagansvar for helsefaglærlinger. I tillegg ivaretas deler av systemansvaret for ressursstyringssystemet VER (Visma Enterprise Ressursstyring) og det gis bistand til ledere i turnusarbeid og arbeidstidsordninger. Dette er en arbeidsoppgave vi ønsker at avd. leder skal være med å bidra inn i sammen med øvrige systemansvarlige.
Listen over oppgaver er ikke uttømmende og nye arbeidsoppgaver kan komme til under arbeidet med utvikling og endringer.
Fag:
- Sørge for og bidra i at avdelingen ivaretar alle sine driftsoppgaver på en god måte i samhandling med ulike enhetsledere og avdelingsledere
- Bidrar til utvikling av felles støttetjenester i Velferd
- Bidra til god involvering i utvikling av de ulike fagområdene
- Strategisk og langsiktig blikk for egne fagområder sammen med aktuelle samarbeidsparter.
- Etablere og legge til rette for systematisk kvalitetsarbeid som forbedrer og utvikler tjenestene
- Sikre riktig kompetanse gjennom rekruttering, mobilisere eksisterende kompetanse, utvikle- og beholde kompetanse
- Iverksette systematiske tiltak for å fremme arbeidsmiljø og nærvær og ivareta HMS arbeidet for sin avdeling
- Ivareta partssamarbeid med tillitsvalgte og vernetjenesten
- Ansvar for oppfølging av all aktivitet innenfor eget ansvarsområde og samhandling på tvers i kommunen
- Sikre gode og kostnadseffektive tjenester og ressursutnyttelse innenfor tildelte økonomiske rammer
- Rapportere status i tråd med interne retningslinjer, og særskilt orientere ved spesielle hendelser og avvik
- Bidra i arbeidet med budsjett og økonomiplan for sine ansvarsområder
- Utøve virksomhetsstyring i samsvar med kommunens årshjul og rutiner
- Ansvar for internkontroll i egen avdeling
Kvalifikasjoner
Kompetansekrav:- Relevant 3-årig utdannelse på høyskole-/universitetsnivå
- Relevant utdanning innen ledelse og/eller arbeidserfaring som leder, men lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for dette kravet
- Erfaring fra arbeid med lignende type oppgaver innenfor offentlig sektor
- God digital kompetanse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Arbeidserfaring knyttet til turnusarbeid, arbeidstidsordninger, rekruttering og tilsettinger.
- God forståelse for lovverk og rammebetingelser i kommunal sektor
- God økonomi forståelse
- Erfaring fra partssamarbeid og god forståelse for tillitsvalgts rolle i kommunal sektor
Personlige egenskaper
- Svært gode samarbeidsevner
- Resultatorientert, utviklingsorientert og evne til å tenke helhetlig
- Gjennomføringskraft
- Evne til å motivere og veilede medarbeidere
- Evne til å skape gode relasjoner og kunne stå i krevende situasjoner
- Evne til å forene og utvikle forskjellige systemer, rutiner og bygge kultur på tvers av enheter og avdelinger
Personlig egnethet vektlegges i stor grad
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende jobb med varierte og selvstendige arbeidsoppgaver
- Onboarding program for nye ledere
- Deltakelse i et lederteam med fokus på hvordan utvikling av fellesfunksjoner kan bidra til å videreutvikle ansvar- og oppgavedeling i tjenesteområde Velferd
- Faglig dyktige og engasjerte kollegaer i et spennende og tverrfaglig arbeidsmiljø
- Lønn og betingelser i henhold til gjeldende kommunalt regel- og avtaleverk
- God pensjonsordning
Kontaktinformasjon
Anita Borhaug Grødem, Enhetsleder Forvaltning og utvikling, +47 958 03 669, anita.borhaug.grodem@lindesnes.kommune.noArbeidssted
Lars O. Røllands gate 74514 Mandal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lindesnes kommuneReferansenr.: 5040409242
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Anita Borhaug Grødem
Enhetsleder Forvaltning og utvikling
+47 958 03 669
Om bedriften
Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.500 innbyggere og 2100 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.
Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.
Lindesnes kommune har tro på at mangfold på arbeidsplassen gjør oss bedre sammen, og vi vil derfor oppfordre kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, funksjonsnedsettelse eller hull i CV-en.
Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9d8a0c5c-237d-4123-8a87-bff26679ee41
- Sist endret
14. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
428705db950d43e9abc8761d12278d8f
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Tangen vgs., Agder fylkeskommune
Sted
Kristiansand S
Arbeidsgiver
Vardåsen skole, Kristiansand kommune
Sted
Kristiansand S
Arbeidsgiver
Tangen vgs., Agder fylkeskommune
Sted
Kristiansand S