Økonomirådgiver/controller
Stillingsannonsen er inaktiv.Budsjett og analyse, Sandnes kommune
Rådhusgaten 1, 4306 Sandnes
Org. nr: 964965137 Stillingsident: 4200594324 Presentasjon av stillingen:
Lyst til å være økonomirådgiver / controller i budsjett og analyse?
Budsjett og analyse utfører et bredt spekter av oppgaver innenfor budsjettering, rapportering, utvikling av økonomiske modeller, kurs og opplæring samt analyse- og prosjektoppgaver. Enheten har 9 årsverk, og har et godt fag- og arbeidsmiljø. Kommunens drifts- og investeringsbudsjett utarbeides og følges opp av teamet.
Det er nå en ledig fast 100% stilling med hovedarbeidsområde knyttet til kommunens investeringer.
Budsjett og analyse er en aktiv bidragsyter for at kommunen skal nå sine hovedmål som blant annet er at kommunen skal ha en forsvarlig økonomiforvaltning som legger til rette for framtiden. Kommunen skal ha konkurransedyktige og gode tjenester. Økonomiske analyser og utvikling står sentralt for å nå målet om en sunn økonomi.
Arbeidsoppgaver
- Bistå resultatenheter med rådgivning innen økonomistyring og kostnadskontroll
- Planlegge, utarbeid og følge opp investeringsbudsjettet i tråd med vedtatte planer og finansieringsforutsetninger
- Bidra i utarbeidelsen av strategiske planer og prosjekter som omhandler investeringsbehov
- Utarbeide budsjetter, herunder vedlikehold, tilpasning og videreutvikling av fordelingsmodeller
- Økonomiske analyser, herunder utarbeidelse av prognoser og årsaker til avvik, både til administrativ og politisk ledelse
- Bidra i utarbeidelse av økonomiplan og årsrapport
- Andre oppgaver, saksutredning og prosjektarbeid kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen økonomi
- God samfunnsforståelse og kjennskap til offentlig forvaltning
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Gode Excel kunnskaper, bruk av pivottabeller og bygging av modeller med formler
- Det er en fordel med arbeidserfaring fra økonomirapportering, økonomiplanprosesser og økonomirådgivning innenfor kommunal sektor.
Utdanningsretning
- Økonomi / Administrasjon
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad
Personlige egenskaper
- Selvstendig og strukturert arbeidsform
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Gode analytiske ferdigheter
- Løsningsorientert
- Ansvarsbevisst
Vi tilbyr
- Utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode utviklingsmuligheter
- Et godt fag- og arbeidsmiljø med dyktige økonomer
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Torunn Nilsen, økonomidirektør, 91851983, torunn.nilsen@sandnes.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusgaten 1
4306 Sandnes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Sandnes kommune
Referansenr.:4200594324
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.03.2020
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Budsjett og analyse, Sandnes kommune
Adresse
Lutsiveien 179, 4309 Sandnes
Sandnes kommune ligger sentralt på Nord-Jæren, er Norges 7. største by og kjennetegnes av mange, varierte kvaliteter. Kommunen består av etablerte storby- og tettstedsområder og er fylkets tredje største landbrukskommune. Vi har en ung befolkning med mange nasjonaliteter. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og friluftsområder for hele regionen. Kommunen har et aktivt og innovativt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mere til!
Om stillingen
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 24. mars 2020
Hentet fra: webcruiter
Referanse: 4200594324_Budsjett og analyse, Sandnes kommune_webcruiter
Stillingsnummer: 9bd4db92-c3f6-4212-a862-78b747d2be7c