Kontor-/avdelingsleder legetjenesten 21/912
Vil du være med å utvikle legetjenesten i Meløy? Vi søker etter en dedikert kontor-/avdelingsleder til en nyopprettet fast stilling. Legetjenesten består av Ørnes legekontor med 3,5 legehjemler, Glomfjord legekontor med 2 legehjemler + turnuslege (LIS1), og Engavågen legekontor med 2 legehjemler, alle med tilhørende hjelpepersonell. Ørnes legekontor er lokalisert i det nye Meløy helse- og velferdssenteret.
Vi søker en operativ kontorleder med engasjement og stor arbeidskapasitet som har lyst til å være med å utvikle legetjenesten. Kontorleder må ha evne til å motivere og legge til rette for tett samarbeid mellom de 3 legekontorene. Vi ønsker en kontorleder som vil bidra til å skape en kultur for læring, forbedring og kontinuerlig utvikling. Legekontorene er under stadig utvikling, det må derfor regnes med endringer i arbeidsoppgaver. Som kontorleder rapporterer du til virksomhetsleder.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift av legekontorene i Meløy
- Ansvar for fag og kvalitet, internkontroll mv. på helsesekretær-/lab-området
- Personalansvar for hjelpepersonell
- Turnus- og rekrutteringsarbeid
- Bindeledd mellom leger og hjelpepersonalet
Kontorleder kan i enkelte tilfeller måtte gå inn i ordinær drift for å sikre nødvendig kompetanse og forsvarlig bemanning.
Kvalifikasjoner
- Bachelor i et helsefag, fortrinnsvis autorisert sykepleier
- Erfaring fra liknende arbeid (for eksempel pasientkontakt, journalarbeid og laboratoriearbeid)
- Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
- Førerkort kl. B
Det er ønskelig at du har
- Ledererfaring
- Kjennskap til akuttmedisinske tjenester
- God IKT-kompetanse, gjerne kjennskap til bruk av fagsystemene CGM og RS
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å jobbe selvstendig, målrettet og løsningsorientert
- Erfaring med pasientkontakt i skranke, på telefon, journalarbeid og laboratoriearbeid
- Omstillingsvillig
- Imøtekommende
- Evne til system og struktur i arbeidshverdagen
Vi tilbyr:
- En spennende nyopprettet stilling i en tjeneste i utvikling
- Arbeidssted i nye moderne lokaler
- Varierte arbeidsoppgaver i et dynamisk og trivelig arbeidsmiljø
- Muligheter til faglig utvikling
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger gjennom KLP.
- Vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig.
Annet:
- Lønns- og arbeidsvilkår iht. gjeldende lov- og avtaleverk
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel.
- Utvidet politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse av stilling.
- Vi er i en omstillingsprosess. Endringer i ansvar og oppgaver kan komme som følge av dette.
Kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem vil bli tatt i betraktning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn. Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Om bedriften
Hei.
Så flott at du er interessert i å søke på stilling i Meløy kommune.
Vi er ca. 6 300 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø.
Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer.
Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser.
Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon.
Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole.
Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt.
Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.
Vi gleder oss til å høre fra deg!