Vernepleier 100 % fast
Beskrivelse av arbeidsplass
Tomasvegen 17 og Litlabjørgveien består av omsorgsboliger organisatorisk underlagt Bolig - og miljøarbeidertjenesten, avdeling Norheim, og er et botilbud for voksne personer med utviklingshemming.
Vi har kvalitet i fokus, og jobber systematisk med kompetanseheving og etablering av heltidskultur i virksomheten. Det arbeides med å etablere en felles faglig plattform for tjenesteytingen basert på Positiv adferdstøtte (PAS), målrettet miljøarbeid og e-læringskurs gjennom Samordningsrådet for utviklingshemmede. Vi har spennende faglige utfordringer, dyktige og engasjerte medarbeidere, felles fagsamlinger og gode ordninger for videreutdanninger.
Vi har en sprek arbeidstidsordning bygd opp av brukerbehov. Det er behov for vernepleiere i Tomasveien 17 og Litlabjørgveien.Det er ulike arbeidstidsordninger og arbeid lange vakter hver 3 helg.
Ansvarsområde
-Vernepleier rapporterer direkte til avdelingsleder.
-Ansvarsvakt
-Ansvar for egen yrkesutøvelse og ansvar for veiledning til kollegaer
-Vernepleier er brukerteamansvarlig - vært brukerteam består av miljøterapeut, hovedkontakt og bikontakt.
-Pårørendekontakt/vergekontakt
-Oppfølging av brukernes tiltaksplaner, samt avdelingens prosedyrer og retningslinjer
-Faglig oppfølging og kvalitetsutvikling
-Det er utarbeidet egen rollebeskrivelse for stillingen
Arbeidsoppgaver
-Kartlegging, utarbeideing, oppfølging og evaluering av tiltaksplaner og vedtak
-Praktisk bistand og opplæring, omsorg og ivaretaking av våre brukere i henhold til enkeltvedtak
-Inneha gode egenskaper til å ta imot veiledning, og gi veiledning - ansvarlig for faglig veiledning av brukerteam og kollegaer
-Legemiddelhåndtering
-Brukerteamansvarlig
-Samarbeid med pårørende og andre samarbeidspartnere, spesialisthelsetjeneste m.m
-Koordinator i IP saker
-Oppfølging lege/tannlege/spesialisthelsetjenesten
-Saksbehandler Kapittel 9 saker
-Andre oppgaver delegert til avdelingen
Kvalifikasjoner
Vi søker etter autorisert vernepleier med god erfaring i arbeid med utfordrende adferd.
Det er ønskelig med spesiell kunnskap om kapittel 9, erfaring med utfordrende adferd hos mennesker med utviklingshemming og erfaring innen målrettet miljøarbeid.
Personlig egnethet gis avgjørende betydning.
Personlige egenskaper
Vi vektlegger at vårt personale har evne til:
- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling
- å jobbe målrettet og resultatorientert
- å gi og ta imot veiledning
- å arbeide selvstendig og strukturert
Vi kan tilby
- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Vi minner om at eposter sendt fra personer som ikke ligger i dine kontakter kan sorteres til søppelpostfilteret ditt. Vi oppfordrer derfor til at du sjekker dette i perioden etter du har sendt en jobbsøknad.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3200 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes