Kristiansund kommune Bo og habilitering
Vi har ledig 100% fast stilling som avdelingsleder
Avdeling Myra yter tjenester til voksne med lettere utviklingshemming som har behov for støtte og veiledning. Vi gir også bistand til tjenestemottakere med som bor i egen bolig.
Avdelingen har ca. 19 årsverk fordelt på 25 ansatte i store og små stillinger.
Som avdelingsleder hos oss vil du ha personalansvar for dine ansatte samt den daglige driften. Du vil ha et fag- og økonomiansvar for avdelingen, og vil kunne bidra til å utvikle arbeids- og fagmiljøet blant dine ansatte gjennom
helhetlig ledelse. Du vil bli inkludert i et tverrfaglig lederforum som består av ledere fra andre avdelinger i enheten.
Visjon Fag: Det gode liv for deg – livskvalitet gjennom hele livet.
Enheten skal bidra til at personer med utviklingshemming eller andre utfordringer og deres familier mottar tjenester som gir rom for å leve gode liv i tråd med egne forutsetninger, interesser og behov.
Arbeidsområder
- personalansvar med oppfølging og veiledning av medarbeidere
- turnusplanlegging, HMS og sykefraværsoppfølging
- kostnadskontroll – økonomiansvar for egen avdeling
- sikre faglig forsvarlig drift og god kvalitet på tjenestene
- attestering av lønn og andre utgifter
- rapportering
- internkontroll og oppfølging av avvik
Kvalifikasjonskrav
- treårig høyskole innen vernepleie, eller annen helsefaglig utdanning
Ønskelige kvalifikasjoner
- gjerne grunnutdanning eller videreutdanning innen ledelse
- erfaring innen målrettet miljøarbeid og/eller ledelse
- erfaring fra tjenesteområdet vil bli vektlagt
- gode veiledning- og kommunikasjonsferdigheter
- erfaring med rekruttering og turnusarbeid
- erfaring fra økonomi- og personalarbeid
- kunnskap og erfaring med lover og regler innen forvaltning
Personlige egenskaper
- evne til utøvelse av tydelig og rasjonell ledelse
- strukturert og fleksibel
- løsningsorientert
- motiveres av høyt tempo og endring i tjenesten
- evne til å motivere og engasjere andre
- selvstendig og samtidig kunne samhandle med andre
- ser løsninger fremfor begrensninger
- bidrar til et positivt og engasjert arbeidsmiljø
Personlig egenhet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
- mulighet for fleksitid og noe hjemmekontor
- entusiastiske medarbeidere og godt arbeidsmiljø
- lønn etter tariff
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Send søknad