Fag- og kvalitetskoordinator
Org. nr: - Stillingsident: 4422178781 Presentasjon av stillingen:
Omsorgstjenesten Langnes gir tjenester til personer med sammensatte behov. Vi gir praktisk bistand og helsetjeneste i hjemmet, i bolig, avlastning og botrening til personer med fysiske, psykiske og/eller sosiale funksjonsvansker. Vårt mål er å gi kvalitativt gode tjenester og være en innovativ og attraktiv arbeidsplass.
Vi søker en engasjert og målrettet fag- og kvalitetskoordinator til vår enhet som vil være en del av et større nettverk i seksjonen.
Arbeidsoppgaver
- Medansvar i enhetens fag- og kvalitetsarbeid som skal forbedre og utvikle tjenesten
- Utarbeide, implementere og følge opp enhetens faglige rutiner og prosedyrer i kvalitets- og internkontrollsystemet
- Planlegge og delta i fagutviklingsoppgaver og prosjektarbeid sammen med avdelingsleder
- Stimulere til fagutvikling av ansatte, koordinere internundervisning og oppfordre til kursdeltakelse
- Delta ved etablering av tiltak som krever tett faglig oppfølging
- Veiledning av nytilsatte, studenter og elever
- Bidra til metodeutvikling ved pasient-/brukerforløp
- Planlegge og koordinere ekstern veiledning og kompetanseoverføring, samt følge opp samarbeidsparter
- Delta i nettverk for fag- og kvalitetskoordinatorer og samhandle på tvers av enheter og seksjoner
- Utarbeide og bidra til å gjennomføre opplæringsplan for enheten
- Være ansvarlig for søknadsprosessen om Kompetanseløftemidler
- Andre arbeidsoppgaver kan påberegnes
Kvalifikasjoner
- Bachelor innen helsefaglig/ sosialfaglig eller spesialpedagogisk utdanning
- Ønskelig med relevant videreutdanning og/eller mastergrad
- Erfaring og kunnskap om arbeid med internkontroll, kvalitetsarbeid og omsetting til praksis
- Ønskelig med erfaring fra prosjektarbeid
- Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.
Utdanningsretning
- Medisin / Helse / Sosialfag
Personlige egenskaper
- Evne til å ta initiativ og stillingen krever høy grad av selvstendighet
- Evne til å jobbe målrettet, langsiktig og strukturert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å foreta faglige analyser, iverksette tiltak og gjennomføre evaluering
- Gode data- og systemkunnskaper
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Et godt og faglig arbeidsmiljø, dagarbeid og fleksitid
- Faglig utvikling
Annet
- Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
- Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
- Oppgi 2 referanser
- Attester og vitnemål tas med på intervju
- Søknad sendes elektronisk via Webcruiter
Kjenner du deg igjen i dette -- da blir vi svært glad for å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
Karianne Seppola, Personalkonsulent, (+47) 970 37 653, karianne.seppola@tromso.kommune.no
Stian Følstad, Enhetsleder, (+47) 41521889, stian.folstad@tromso.kommune.no
Arbeidssted
Hjalmar Johansens gate 21
9007 Tromsø
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Tromsø kommune
Referansenr.:4422178781
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.09.2021
Om bedriften
Tromsø kommuneer Nord-Norges største kommune med rundt 75 000 innbyggere. Den ligger i naturskjønne omgivelser og har en strategisk plass i nordområdene. Byen har universitet, universitetssykehus, godt flyrutetilbud, fantastisk natur og et yrende kultur- og idrettsliv. Kommunen har med omtrent 7.000 ansatte, fordelt på 86 enheter og tjenester.
Omsorgstjenesten Langneser en enhet som gir heldøgns og timebaserte tjenester til mennesker med utviklingsforstyrrelser i alle aldre. Enheten har ca. 200 årsverk fordelt på 8 avdelinger. Se vår nettside for mer informasjon om avdelingene.