Saksbehandler byggesak og plansaker
Beskrivelse av enheten Plan og Drift
Enhetens ansvarsområde:
Planlegging, Bygge- og delesaker, Oppmåling og eiendomsarkiv, Landbruk, Klima- og miljø, Kommunalteknikk og Eiendomsforvaltning.
Om stillingen
Ved enhet for Plan og Drift, er det ledig 100% stilling som saksbehandler innenfor plan- og byggesaker.
Hovedarbeidsoppgaver:
- Bygge- og delesaksbehandling og veiledning.
- Saksbehandling plansaker.
- Øvrig saksbehandling etter Plan - og bygningsloven/delingsloven.
Ønskede kvalifikasjoner
- Universitet- eller høyskoleutdanning innenfor byggfag eller tilsvarende og fortrinnsvis relevant praksis innen plan- og byggetekniske fag.
- Positiv serviceinnstilling og god kommunikasjons- og samarbeidsevne.
- Beherske norsk både skriftlig og muntlig.
- Erfaring/ kjennskap til offentlig sektor og saksbehandling og kjennskap til IT-baserte kontorstøttesystemer.
- Evne til å arbeide selvstendig og liker å takle utfordringer.
- Relevant dokumentert erfaring fra arbeidsområdet kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Fordel med kjennskap til og bruk av digitale kartsystemer. Aure kommune benytter GIS-line systemer.
Det blir tatt forbehold om endringer av ansvars- og arbeidsområder.
For stillingen er det 6 måneders prøvetid.
Lønns- og arbeidsbetingelse
Lønn etter nærmere avtale. For stillinga gjelder vanlige kommunale vilkår med rettigheter og plikter som er fastsatt etter lov og avtaler. Fra lønna blir det trukket 2% som innskudd i pensjonskasse.
Aure kommune har fleksitidsordning.
Søknad sendes
Aure kommune godtar kun elektroniske søknader. (Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju). Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven. Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere kan bli offentliggjort i henhold til offentlighetsloven § 25.
Link til søknadsskjema: Send søknad