Lønnskonsulent
Org. nr: - Stillingsident: 4102545045 Presentasjon av stillingen:
Fellesenhet Økonomi leverer regnskaps-, lønns-, og fakturatjenester til Gausdal, Øyer og Lillehammer kommune. Fellesenheten er en del av Lillehammer kommune og består av 24 medarbeidere, herav 8 som er direkte tilknyttet lønnsarbeid. Gjennom våre kompetente medarbeidere skal vi yte god service til våre oppdragsgivere. Vi samarbeider tett med virksomhetene i kommunene, noe som gir en variert og spennende jobb.
Ved lønnsavdelingen har vi ledig en fast 100 % stilling som lønnskonsulent. Hovedarbeidsområde for stillingen er lønnsarbeid i Agresso, som er kommunens økonomi- og lønnssystem. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Selvstendig lønnsarbeid fra A til Å
- Avstemming og kvalitetssikring
- Veilede og informere ledere og ansatte på en profesjonell og serviceorientert måte
- Bidra til utvikling og effektivisering samt til å utarbeide gode rutiner innenfor fagområdet
- Bistå enhetens øvrige virksomhet etter anvisning fra leder
Kvalifikasjoner
- Utdanning innenfor lønn/personal/økonomi. Solid praksis og erfaring innen fagområde kan vurderes som alternativ til utdanningskravet
- Interesse for informasjonsteknologi og gode generelle IT-kunnskaper. Erfaring fra UBW Agresso økonomisystem er en fordel
- Det er ønskelig med erfaring fra fagområdene lønn, fravær, refusjon og ansettelse/arbeidsavtaler
- Det er ønskelig med kunnskap om lov-og avtaleverk innen faget, fortrinnsvis fra offentlig forvaltning
- Gode kommunikasjonsegenskaper på norsk, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du er effektiv, strukturert og nøyaktig i arbeidet
- Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsegenskaper
- Du evner å arbeide selvstendig og fleksibelt
- Du har god evne til å takle perioder med høyt arbeidstempo og jobber godt mot tidsfrister
- Du er lærevillig og opptatt av å levere gode arbeidsresultater
- Personlig egnethet og teamets totale sammensetning vil bli særlig vektlagt
Vi tilbyr
- En rekke spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og aktivt fagmiljø som er i stadig utvikling
- Gode muligheter for både personlig og faglig utvikling
- Engasjerte og motiverte kolleger med god faglig kompetanse
- Fleksitidsordning og gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Arbeidssted
Storgata 51
2609 Lillehammer
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Lillehammer kommune
Referansenr.:4102545045
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 25.08.2019
Om bedriften
Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju.
Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykkher