Avdelingsleder NAV Arendal
Org. nr: - Stillingsident: 4194498305 Presentasjon av stillingen:
NAV Arendal er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte og kompetente medarbeidere. Vi er lokalisert på Tyholmen i Arendal sentrum og enheten har 150 medarbeidere fordelt på 6 avdelinger. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av alle NAVs tjenester i den statlige arbeids- og velferdspolitikken og for kommunale tjenester og stønader med hjemmel i lov om sosiale tjenester og Husbankens virkemidler.
Til Sosialavdelingen søker vi etter en avdelingsleder i 100% fast stilling. Som avdelingsleder inngår du i et lederteam, som en av seks avdelingsledere. Du rapporterer på din avdeling direkte til NAV-leder. Avdelingslederstillingen innebærer personalansvar for ca. 20 -25 årsverk, fordelt på 3 team. Serviceteam har ansvar for tjenestene i Veiledningssenteret. Sosialteam fatter vedtak etter lov om sosiale tjenester og Bolig og økonomiteam har ansvar for gjeldsrådgivning, Husbankens virkemidler og sosialboliger. Ansvar og oppgaver kan endres etter organisasjonens behov. Ved tilsetting legger vi spesiell vekt på personlige egenskaper og egnethet for stillingen. Oppstart snarest mulig.
NAV Arendal er opptatt av mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal- eller etnisk bakgrunn.
Dersom du har spørsmål angående stillingen, kan du ta kontakt med Geir Svendsen på tlf. 958 19 204. Vi gjør oppmerksom på at vi kun vurderer søknader sendt elektronisk, i tide, gjennom lenken nedenfor. Søknader sendt via e-post eller brev behandles ikke og sendes ikke i retur. Vi gjør oppmerksom på at vi benytter CV-en i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester kan du ta med på et eventuelt intervju.
Arbeidsoppgaver
Videreutvikle og administrere avdelingen
Ansvar for daglig drift av avdelingen
Personalansvar i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk.
Drifte Veiledningssenteret effektivt med god service og kvalitet.
Sikre at avdelingen har et arbeids-rettet fokus i det daglige arbeidet.
Ansvar for strategier på sosialstønadsområdet i Arendal kommune.
Sørge for at avdelingen tar i bruk nye digitale verktøy.
Fag- og resultatansvar i avdelingen
Videreutvikle kultur for kontinuerlig læring, kvalitetssikring og forbedring
Samarbeide tett med aktuelle aktører som f.eks. næringslivet, tiltakarrangører og helseaktører
Budsjettansvar
Denne oppgaveoversikten er veiledende og ikke fullstendig utfyllende
Kvalifikasjoner
- Du må ha:
Godkjent utdanning fra universitet eller høgskole (minimum bachelor, 180 sp), særlig relevant erfaring og praksis kan kompensere for utdanningskravet.
Erfaring med personalledelse
Førerkort klasse B
-Vi ønsker at du:
Kan vise til arbeidslivs-, markeds- og organisasjonskunnskap
Kjenner til oppgaver og arbeidsmetoder i NAV
Har utdanning innen ledelse og personal
Har god digital forståelse og kompetanse
Personlige egenskaper
Er tydelig, tilstede og løsningsdyktig
Er en pådriver for å utvikle avdelingen, team og medarbeidere
Er lojal, stabil, strukturert og arbeidsglad
Evner å lede ved å spille på lag med medarbeidere, lederkolleger og samarbeidspartnere
Evner å arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt
Trives med daglige utfordringer og innehar stor arbeidskapasitet
Har god erfaring i bruk av data som arbeidsverktøy
Er god til å uttrykke deg muntlig og skriftlig
Har et menneskesyn som støtter opp om NAVs verdier
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
Fleksibel arbeidstid
Lønn som avdelingsleder i kode 1407, ltr. 70 - 74 (640.200 - 691.400) For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
Pensjonsordning i Statens pensjonskasse (2 % trekk i lønn)
Kontaktinformasjon
Geir Svendsen, NAV leder, 958 19 204, geir.svendsen@nav.no
Arbeidssted
4848
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4194498305
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.03.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.