Jobbspesialist - vikariat - Gjøvik Tiltak
Stillingsannonsen er inaktiv.NAV
Gjøvik
En av våre jobbspesialister skal ut i svangerskapspermisjon og vi trenger en vikar i perioden 01.05.2019 - 31.12.2019. Dette er en 100 % stilling.
NAV Gjøvik startet i 2018 opp med Utvidet oppfølging i NAV. Utvidet Oppfølging i NAV er et tiltak i NAVs egen regi for å få flere ut i jobb. Tiltaket er arbeidsrettet og innebærer tett oppfølging av brukere og mye tid ute hos arbeidsgivere er en forutsetning. I dette arbeidet skal Supported Employment metodikk benyttes i oppfølgingen av arbeidssøkere. Ved NAV Gjøvik vil du som jobbspesialist bli en del av et team bestående av en teamleder og 5 jobbspesialister, og du blir i tillegg kollega med omtrent 100 medarbeidere til ved NAV Gjøvik.
En av våre jobbspesialister skal ut i svangerskapspermisjon og vi trenger en vikar i perioden 01.05.2019 - 31.12.2019. Dette er en 100 % stilling.
NAV Gjøvik startet i 2018 opp med Utvidet oppfølging i NAV. Utvidet Oppfølging i NAV er et tiltak i NAVs egen regi for å få flere ut i jobb. Tiltaket er arbeidsrettet og innebærer tett oppfølging av brukere og mye tid ute hos arbeidsgivere er en forutsetning. I dette arbeidet skal Supported Employment metodikk benyttes i oppfølgingen av arbeidssøkere. Ved NAV Gjøvik vil du som jobbspesialist bli en del av et team bestående av en teamleder og 5 jobbspesialister, og du blir i tillegg kollega med omtrent 100 medarbeidere til ved NAV Gjøvik.
Vi søker etter en motivert jobbspesialist med stort pågangsmot som vil jobbe i et pulserende og nyskapende miljø. Vi søker deg som har evne til å motivere og engasjere og har tro på den enkeltes ressurser. Du må ha kjennskap til arbeidsmarkedet i og utenfor regionen og gjerne erfaring fra privat næringsliv. Du må også være lærevillig, initiativrik, inkluderende og ha god gjennomføringsevne. Har du gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger som vil jobbe med rekruttering? Er du en person som kan være tydelig og direkte? Da kan du være den vi leter etter!
Arbeidsoppgaver
- Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
-
- Du skal avtale og gjennomføre møter med potensielle arbeidsgivere
-
- Du skal oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk - være mye på farten
-
- Du skal identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner samt kople dem med riktige jobber
-
- Du skal bistå jobbsøkeren i søkeprosessen
-
- Du skal engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og teammedlemmer
-
- Du skal bidra med din kompetanse og entusiasme inn i jobbspesialistteamet
Kvalifikasjoner
- Du må ha:
-
- 3-årig utdanning fra universitet/høgskole. Særlig relevant erfaring kan kompensere noe for utdanningskravet
-
- God kunnskap om Supported Employment og erfaring i å arbeide etter metoden
-
- Erfaring fra veiledningsarbeid med mennesker og evne til å motivere og engasjere
-
- Gode muntlige kommunikasjonsferdigheter.
-
- Gode sosiale ferdigheter og evne til å skape relasjon og tillit hos ulike typer mennesker
-
- Evne til å administrere og koordinere
-
- God kunnskap om arbeidsmarkedet i og utenfor regionen
-
- Vilje og motivasjon til oppsøkende virksomhet og relasjonsarbeid mot arbeidsgivere
-
- Gode forhandlingsevner
- I tillegg ønsker vi at du har
-
- God kompetanse og innsikt i digitale verktøy og bruken av dem
-
- Erfaring fra salg/service og/eller fra rekruttering/bemanning
- For å lykkes i denne jobben, er det viktig at du:
-
- Har troen på at alle mennesker til tross for fysiske og psykiske helseplager, kulturell bakgrunn eller andre utfordringer kan få og holde på en vanlig jobb
-
- Har evne til å jobbe resultatorientert og samtidig være opptatt av god kvalitet
-
- Liker å bygge relasjoner og skape motivasjon
-
- Kan arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt
-
- Tåler å bli fulgt opp på resultater og arbeidsmetodikk
-
- Er en lagspiller, som kan dele erfaringer og kontakter i teamet
-
- Kan håndtere uforutsigbarhet i et dynamisk miljø
-
- Har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
-
- Har førerkort klasse B.
-
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Utdanningsnivå
- Høyskole/Universitet, Diplom/Bachelorgrad
Vi tilbyr
- Vi tilbyr
-
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
-
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av kompetanse og markedsorienterte holdninger
-
- Opplæring, kurs og kompetanseheving
-
- Fleksibel arbeidstid
-
- Stillingen lønnes i stillingskode 1434 kr. 456 900,- til kr. 482 500,-.
Kontaktinformasjon
Eystein Gleditsch, avdelingsleder - tiltak, 40557510, eystein.gleditsch@nav.no
Mia Therese Nielsen, avdelingsleder - oppfølging, 47654316, mia.therese.nielsen@nav.no
Arbeidssted
Gjøvik
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:NAV
Ref. nr.:4024466123
Vikariat
Startdato: 01.05.2019
Sluttdato: 31.12.2019
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 07.03.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4024466123&company_id=2806502987&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
*Arbeids- og velferdsforvaltningen
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
NAV
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver
Vi ønsker en arbeidsplass preget av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. NAV er IA-virksomhet og vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for dette
Om stillingen
Stillingstittel
Saksbehandler (offentlig administrasjon)
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 8. mars 2019
Hentet fra: Overført fra arbeidsgiver
Referanse: 9990787
Stillingsnummer: 925a4392-4c49-4b7e-9e01-5d50a428de0f