Rådgiver/seniorrådgiver
Om administrasjonsseksjonen
Administrasjonsseksjonen ivaretar noen av de viktigste fellesfunksjonene i Fiskeridirektoratet, og er en av tre seksjoner i administrasjonsavdelingen. Seksjonen har blant annet ansvar for offentlige anskaffelser, informasjonssikkerhet, personvern og drift i direktoratet. Som følge av økt arbeidsmengde, søker vi nå en person som kan bidra til å styrke vårt arbeid med offentlige anskaffelser. Til stillingen vil det også ligge arbeid innenfor andre rettsområder.
Arbeidsoppgaver
- planlegge og gjennomføre anskaffelser
- utforme, revidere og følge opp nye og eksisterende avtaler og kontrakter
- rådgivning til fagavdelinger, prosjekter og ansatte innenfor offentlige anskaffelser og avtalerett
- internkontroll
- utredning av juridiske problemstillinger, også innenfor andre områder enn offentlige anskaffelser
- i samarbeid med kollegaer bidra til å utvikle anskaffelsesområdet i Fiskeridirektoratet
Kvalifikasjoner
- juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
- kjennskap til regelverk om offentlige anskaffelser er en fordel, men ikke et krav
Nyutdannede med interesse for offentlige anskaffelser oppfordres til å søke.
Personlige egenskaper
- god skriftlig og muntlig formuleringsevne
- gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper
- strukturert og løsningsorientert
- utadvendt og tillitsvekkende
- evne til å raskt sette deg inn i nye problemstillinger
- interesse for problemstillinger i grenselandet mellom jus og teknologi
Vi tilbyr
- utfordrende oppgaver i et uformelt arbeidsmiljø.
- gode ordninger for opplæring og videreutvikling.
- fleksibel arbeidstid og medlemskap i Statens Pensjonskasse.
- kontor med sentral beliggenhet på Nordnes i Bergen
- lønn som rådgiver/seniorrådgiver fra kroner 550.000,- til 670.000,- per år, avhengig av utdanning og tidligere praksis. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Kontakt
Spørsmål om stillingen kan rettes til konstituert seksjonssjef Helena Mikalsen på telefon 482 915 90.
Om bedriften
Om Fiskeridirektoratet
Fiskeridirektoratet skal fremme lønnsom og verdiskapende næringsaktivitet gjennom bærekraftig og brukerrettet forvaltning av marine ressurser og marint miljø.
Vi samarbeider nært med forskningsinstitusjoner, næring og offentlige etater nasjonalt og internasjonalt. Fiskeridirektoratet har om lag 420 ansatte, noe over halvparten arbeider i de fem regionene og resten ved hovedkontoret i Bergen.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. I Fiskeridirektoratet er det et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne og enkelte mangler i CV. Opplysninger om dette kan bli brukt til registreringsformål. Kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring oppfordres derfor om å søke.
Fiskeridirektoratet benytter seg av Semac bakgrunnssjekk i våre rekrutteringsprosesser. Bakgrunnssjekk gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren, og aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.