Fagleder Arkiv
Org. nr: 961381908 Stillingsident: 4398410890 Presentasjon av stillingen:
Brenner du for arkivfag og digital utvikling?
Nord-Aurdal kommune styrker arkivavdelingen og søker etter fagleder i 100 % fast stilling.
Avdelingen er organisert under virksomhet HR, service og kommunikasjon, med totalt 13 årsverk fordelt på oppgaver innen HR og lønn, post, arkiv, kommunikajson og servicetorg. Arkivområdet har pt 2,5 årsverk fordelt på 3 faste medarbeidere.
Nord-Aurdal kommune har fullelektronisk arkiv, med systemleverandørene Acos (Acos Websak/Fokus) og KS SvarUt/SvarInn. Kommunen er medlem av IKA Opplandenes interkommunale arkivdepot.
Fagleder for arkiv har det faglige ansvaret for kommunens arkiver, drift av arkivtjenesten og utvikling på arkivområdet, i tråd med lovverk og regler.
Stillingen kan også bli tillagt koordinerende/ledende funksjoner i avdelingen.
Vi søker vi en erfaren fagleder med gode arkiv- og datakunnskaper som vil være med å ivareta og videreutvikle kommunens dokumentsikkerhet og dokumentforvaltning, sammen med andre dyktige og dedikerte arkivmedarbeidere kommunen.
Arbeidsoppgaver
- Kvalitetssikring, utvikling og ajourhold av kommunens arkivplan, arkivfaglige retningslinjer og prosedyrer samt sak- og arkivsystemet med tilhørende integrasjoner
- Ansvar for arkivbegrensning og kassasjon etter gjeldende regelverk.
- Tilsyn med arkivlokaler og arkivrom og påse at disse er i forskriftsmessig stand
- Bidra aktivt til økt bevissthet og kompetanse om arkivfaget og arkivets viktighet i organisasjonen, herunder opplæringstiltak og brukerstøtte
- Etablering og utvikling av gode, effektive arbeidsprosesser innen fagområdet
- Være pådriver og rådgiver i digitaliseringsprosesser som berører arkivområdet
- Systemoppgaver tilknyttet kommunens post/arkiv- og saksbehandlingssystem
- Delta i daglige arkivfunksjoner som journalføring, skanning, kvalitetskontroll av journalopplysninger, kontroll og publisering av offentlig postjournal
Andre oppgaver innen HR, service og kommunikasjon kan være aktuelle, avhengig av personlige egenskaper, kompetanse/erfaring og virksomhetens behov
Kvalifikasjoner
- Arkivfaglig eller annen relevant utdanning samt solid erfaring
- Realkompetanse/erfaringsbasert kompetanse fra fagområdet kan kompensere for utdanningskravet
- God kjennskap til kommunal forvaltning og gjeldende lovverk (Arkivloven, Offentlighetsloven, Forvaltningsloven, personvernlovgivningen/GDPR mv.)
- Kunnskap om IKT-baserte saksbehandlings- og arkivsystemer (erfaring med Acos Websak, KS SvarUt/Inn, eDialog og Visma Samhandling Arkiv er ønskelig)
- Evne til å lede fag og folk gjennom endringer, i takt med teknologiske fremskritt og digitalisering
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Ryddig, strukturert og systematisk
- Fleksibel og løsningsfokusert
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Høy grad av mulighet til å påvirke den faglige og digitale utviklingen på arkivområdet i Nord-Aurdal kommune
- Et godt arbeidsmiljø med høy kompetanse og stort engasjement - både innad i kommunen og i arkivnettverk med andre Valdreskommuner
- Gode nettverk med et positivt samhandlings- og drøftingsklima
- Fleksitidsordning
- Gunstige pensjons- og forsikringsvilkår (KLP./Gjensidige)
- Lønn etter gjeldende tariff og lokale bestemmelser i Nord-Aurdal kommune
Andre opplysninger
Nord-Aurdal kommune er opptatt av å reflektere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntatt offentlighet må begrunnes i søknaden, jf. Offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Tilsetting vil skje på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
Nord-Aurdal kommune benytter elektronisk søknadsbehandling. Attester og vitnemål må lastes opp som vedlegg i Webcruiter.
Kontaktinformasjon
Guro Jemterud Solberg, Leder for HR, service og kommunikasjon, 413 02 770
Arbeidssted
Jernbanevegen 22
2900 Fagernes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Nord-Aurdal kommune
Referansenr.:4398410890
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.06.2021
Om bedriften
Nord-Aurdal kommune er største kommune i Valdres med 6500 innbyggere og 4500 fritidseiendommer. Regionsenteret Fagernes har bystatus og er et moderne handels-, reiselivs- og servicesentrum med variert næringsliv. I bygdene er primærnæringene fremtredende. Som inngangsport til Jotunheimen har Nord-Aurdal flotte muligheter for fjell- og friluftsliv. Et godt oppvekstmiljø, trivelige boområder og et rikt kulturtilbud gjør kommunen til et attraktivt bosted. Valdres vidaregåande skule ligger i kommunen, i tillegg til et fylkeskommunalt karrieresenter med desentraliserte utdanningstilbud, også på høgskolenivå. Det er et godt samarbeid mellom kommunene i regionen, og mellom kommuner og næringsliv. Velkommen til en attraktiv kommune!