Avdelingsledere
Stillingsannonsen er inaktiv.Modum kommune
Rådhusveien 1, 3370 Vikersund
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Barneverntjenesten rigger seg for barnevernreformen og har ledig to 100 prosent faste nyopprettede stillinger som avdelingsledere, hvor en av avdelingslederne blir tillagt nestlederansvar.
Midt-Buskerud barneverntjeneste har per i dag 23,3 årsverk og jobber etter spesialistmodell. Tjenesten består av virksomhetsleder, kontorfagligansatt, mottak/undersøkelsesteam, tiltak- og omsorgsteam og STYRK-team med foreldreveiledere. Tjenesten er også interkommunal barnevernvakt med vertskommuneansvar, vi har to skoleloser i tett samarbeid med andre tjenester og arbeider med andre spennende prosjekter som familieråd for alle.
Vi har i vår tjeneste sterkt fokus på å ivareta barneperspektivet og samarbeider med Forandringsfabrikken. Vi legger vekt på samarbeid med andre instanser, både eksternt og internt, og er med i flere spennende prosjekter som BTI og etablering av Familiens Hus. Tjenesten har over tid satset på fag, tjeneste og kompetanseheving både med videreutdanning, Tjenestestøtteprogram og Læringsnettverk, og vi arbeider for å sammen være ansatte med høy kompetanse, kloke hoder og varme øyne. Vi rigger oss for barnevernreformen med tanke på økte oppgaver og ansvar til kommunen fra 1.1.2022. Vår visjon er: Trygg barndom- ansvarlige voksne.
Arbeidsoppgaver Du har ansvar for daglig drift, oppfølging og utvikling i eget team der du:
- medvirker til høy kvalitet i det barnevernfaglige arbeidet
- har personalansvar
- støtter og ivaretar medarbeiderne i en krevende arbeidssituasjon
- sørger for godt arbeidsmiljø, god samhandling og ressursutnyttelse i tjenesten
- legger til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for medarbeidere
- behandler saker etter lov om barneverntjenester
- bidrar til tjenestens utvikling ifht kvalitet, nyskaping, fag og kompetanse
- samarbeider i felles lederteam og bidrar til å ivareta tjenestens helhetlige behov
- arbeider i tråd med kommunes og tjenestens visjon og verdier
Arbeid utover normal arbeidstid må påregnes.
Kvalifikasjoner
Du er utdannet barnevernpedagog, sosionom eller har annen relevant utdanning.
I tillegg har du:
- lang erfaring med arbeid i barneverntjenesten og/eller tjenestens målgruppe
- relevant nyere videreutdanning i barnevern, fortrinnsvis innenfor kompetansestrategien til Bufdir
- ledererfaring
- erfaring med kvalitet- og utviklingsprosjekter/arbeid
- pågangsmot og motviasjon til å påbegynne nasjonal barnevernlederutdanning/annen relevant lederutdanning, og på sikt fylle masterkravene til barneverntjenesten
- gode digitale ferdigheter, herunder erfaring fra relevante fagsystemer
- vi krever god dokumentasjonsevne, god muntlig fremstillingsevne, samt at du utviser høy grad av struktur
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Annet
- Krav om førerkort klasse B og disponibel bil
- Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse
Personlige egenskaper
- Du liker å jobbe strukturert, systematisk og målrettet med vekt på styring, internkontroll og beslutningsdyktighet
- Du har gode relasjonelle ferdigheter og god på å utvikle mennesker rundt deg
- Du er en medarbeider som liker å jobbe i team med kollegaer og andre instanser, og går foran når det trengs ekstra innsats
- Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler høyt arbeidstempo og utviser fleksibilitet i forhold til ulike arbeidsoppgaver
- Du har fokus på myndiggjøring og medvirkning i personalgruppa
- Du er rask til å tilegne deg ny kompetanse og har en analytisk tilnærming til nye problemstillinger
- Du er nytenkende og trygg i å være med på å utvikle tjenester som skal være bærekraftig i fremtida
- Du har mot til å være tydelig, både internt og eksternt, til beste for barn og deres familier
- Du leverer i henhold til tidsfrister, og kan tenke alternativt når utfordrenede oppgaver skal løses
- Du har god forståelse for hva god brukermedvirkning innebærer, og har evne til å tenke og handle tverrfaglig
Vi tilbyr
- Et engasjerende, trivlig og inkluderende arbeidsmiljø med høyt fokus på faglig og personlig utvikling
- En spennende og variert arbeidshverdag med krevende utfordringer
- En fremoverlent barneverntjeneste med fokus på høy kvalitet i alle ledd
- Mulighet for relevant videreutdanning/mastergrad med tilrettelegging fra arbeidsgiver
- Ekstern og intern veiledning
- Være del av en ledergruppe og en ansattegruppe med høy kompetanse og lang erfaring
- God intern struktur og rutiner og et velfungerende internkontrollsystem
- Tjenestebiler til felles bruk
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Søknad
Modum kommune byttet rekrutteringssystem fra Visma Rekruttering til Visma EasyCruit 01.09.2020. Dersom du opprettet brukernavn/passord i Rekruttering, vil du dessverre ikke kunne bruke dette i EasyCruit. Du kan søke på stillinger uten å opprette brukernavn/passord, men da blir ikke CV'en din lagret, og du må legge den inn på nytt dersom du skal søke på stillinger senere. Det kan være en fordel å opprette bruker om du skal søke på flere stillinger, dette gjør du ved å trykke på «ny bruker» under oversikten over ledige stillinger, eller når du søker på en stilling.
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Søkere som ikke oppgir begrunnelse blir ikke vurdert for konfidensiell behandling, og vil bli oppført på offentlig søkerliste. Modum kommune praktiserer mer-offentlighet, og det skal derfor tungtveiende grunner til for at vi kan unnta søkere til stillinger i kommunen fra offentlighet. Dersom begrunnelsen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette. Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Siv Rørvik, Tlf: +47 32789350, Mobil +47 97704100, Epost: siv.rorvik@modum.kommune.no
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Modum kommune
Adresse
Rådhusveien 1, 3370 Vikersund
Modum kommunes visjon «Vi strekker oss lenger» henspeiler på verdens største hoppbakke, midt i vår kommune. Vi kan ikke sette bakkerekord hver dag, men vi ønsker at våre ansatte skal være modige, nyskapende, romslige og samhandlende. Gjennom engasjement og jobbutførelse ønsker vi å bidra til at Modum skal være et godt sted å leve, bo og arbeide. Vår oppgave er å levere best mulig tjenester til alle våre innbyggere. Det er derfor helt naturlig at vi også ønsker et mangfold av ansatte som speiler befolkningen med hensyn til kjønn, alder, funksjonsevne og kulturell bakgrunn.
Velkommen som arbeidssøker hos oss!
Om stillingen
Antall stillinger
2
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 4. mai 2021
Hentet fra: stepstone
Referanse: vac2689345dep194465_Modum kommune_stepstone
Stillingsnummer: 90aba2ba-b6c0-4355-b8e6-7d03c9bc57dd