Kommunikasjonsrådgiver
Hva får du jobbe med hos oss?
Er du god på å fortelle historier, enten det er tekst, video eller bilde? Har du lyst på en jobb som bidrar til at barn og unge får en trygg og god hverdag? Har du lyst til å jobbe med mange ulike arbeidsoppgaver i nesten hele bredden av kommunikasjonsfaget? Hos oss kan du gjøre det sammen med kjempeflinke og hyggelige kolleger, som alle brenner for samfunnsoppdraget vårt, som er å fremme en trygg barndom, gode oppvekstvilkår, likestilling og ikke-diskriminering. Vi har et bredt og spennende arbeidsfelt. Vi ønsker oss en skikkelig flink kollega til på laget, er det deg?
Hva trenger vi?
Vi trenger en rådgiver som vil løse mange ulike kommunikasjonsoppgaver. Vi har mange gode historier å fortelle og viktig informasjon som skal nå veldig ulike målgrupper, noen ganger kommuner og statsforvaltere, andre ganger ungdom og barn som har det vanskelig, eller helt vanlige familier med helt vanlige utfordringer.
Arbeidsoppgaver
- Produsere innhold, for eksempel om fosterhjem. Vi håper du kan lage videoer, tekster, og historier for web og sosiale medier.
- Drive små og store kampanjer, og samarbeide med våre samarbeidspartnere om dette. Du vil jobbe sammen med andre om dette i begynnelsen.
- Støtte fagfolkene våre med å utarbeide kommunikasjonsplaner og jobbe sammen med fagavdelingene om å gjennomføre den.
- Medieovervåkning, mediehåndtering og tilrettelegging av mediesaker, særlig saker som handler om fosterhjem.
Hvem er du?
Dette er jobben for deg som er fremoverlent, kan ha kreative ideer og sette dem ut i livet, samtidig som du er strukturert og har god leveringsevne og ikke er redd for å ta en utfordring. Du har fått gode resultater på de kommunikasjonsoppgavene du har løst.
Du må kunne sette deg mål og vite hva som skal til for å nå dem. Du brenner for kommunikasjon som fungerer. Du er ikke redd for å lære deg nye datasystemer, og har noe kunnskap om offentlig forvaltning. Har du erfaring fra å arrangere konferanser eller seminarer er det også en fordel.
Kvalifikasjoner
- Du har høyere utdanning – gjerne master innen kommunikasjon, samfunnspolitiske fag eller digital markedsføring.
- Du har erfaring fra å jobbe med kommunikasjonsarbeid. Er du nyutdannet og har jobbet med noe kommunikasjonsrelatert ved siden av studiet, for eksempel i en organisasjon, så kan du søke på denne stillingen.
- Du må ha kunnskap om mediehåndtering og erfaring med innholdsproduksjon. Har du erfaring med å lage godt innhold til sosiale medier så er du absolutt aktuell for denne stillingen.
Hva slags person ser vi etter?
Vi ønsker oss en kollega som
- er kreativ og målrettet
- setter ideer ut i livet
- er selvgående, men opptatt av forankring og sørger for at viktige interessenter er godt informert
- deler kompetansen sin med andre
- har rolleforståelse og bittelitt tålmodighet
Hva får du hos oss?
- En meningsfull jobb som gir en bedre hverdag for mange familier.
- Hyggelige og engasjerte kolleger
- Konkurransedyktig lønn. Nøyaktig hvor mye du får i året avhenger av kvalifikasjonene dine, men den vil ligge mellom 500 000- 650 000 kr.
- Stillingskode førstekonsulent eller rådgiver.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse
- Muligheter for å vokse i jobben og gode ordninger for kurs og videreutdanning
- Mulighet til å trene i arbeidstiden
Les dette før du søker!
Gi oss et godt bilde av deg!
Når vi velger ut kandidater, er det viktigste for oss å vite at du kan gjøre jobben godt om du får den. Når du fyller ut informasjonen om deg selv, er det viktig at du beskriver hva du har gjort tidligere, konkrete resultater du har oppnådd og andre ting du synes er relevante. Da får vi et så rettferdig bilde av deg og kvalifikasjonene dine som mulig.
Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som kan ulike ting, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulike ting i livet. Vi har få medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så om du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har, og vi kaller inn minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.
Har du spørsmål om stillingen, kan du kontakte kommunikasjonsdirektør Trine Lie Larsen på telefon 450 25 633
Om bedriften
Om oss
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og gjennom Bufetat tilbyr vi både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten.
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå.
Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.