Virksomhetsleder helse og velferd
Stillingsannonsen er inaktiv.Sokndal kommune
Helse og Velferd
Ingress
Sokndal kommune starter med ny organisering 1. januar 2021. Virksomhetsleder helse og velferd er en av 4 virksomhetsledere som sorterer under kommunalsjef helse og omsorg. Under virksomhet helse og velferd sorterer psykisk helsetjeneste, helsestasjon, legekontor, tjenester til barn og familier, botilbud til personer med psykisk utviklingshemming, døgnbemannede enetiltak og annet.
Stillingsbeskrivelse
Virksomhetsleder for helse og velferd har selvstendig driftsansvar for avdelingene, og jobber i tett samarbeid med fagansvarlige på avdelingene, øvrige virksomhetsledere og kommunalsjef. Driftsansvaret innebærer ansvar for budsjett og økonomioppfølging, personalansvar, fagansvar og ansvar for utviklingen av virksomheten i tråd med offentlige føringer og kommunale vedtak.
Hovedarbeidsoppgaver for stillingen
- Det daglige drift- og fagansvaret for avdelingene, med god forvaltning av avdelingens ressurser
- Ivareta og utvikle avdelingens HMS arbeid, kvalitetsarbeid og arbeidsmiljø, herunder oppfølging av 10-faktor og
avvikshåndtering. - Bidra til gjennomføring av politisk vedtatte satsninger som BTI, styrket psykisk helsetjeneste og styrket helsestasjon
- Delta i møter med pasienter og pårørende ved behov
- Bidra til opplæring og veiledning
- Fraværsoppfølging av ansatte
- Bruke Visma Enterprise og ressursstyring som arbeidsverktøy
- Bruke Visma økonomimodul til budsjettering, budsjettoppfølging, månedsrapportering og fakturabehandling
- Gjennomføre medarbeidersamtaler og personalmøter
- Ivareta rekruttering av personell til alle avdelinger
- Bidra i politisk saksbehandling, planarbeid og utviklingsarbeid
- Aktiv bidra til utvikling av virksomheten for å møte nåværende og framtidige behov
Kvalifikasjoner for stillingen
Vi søker en person som er utdannet sykepleier eller vernepleier, og som har erfaring fra virksomhetens fagområder. Lederutdanning eller ledererfaring er ønskelig. Vi ser for oss en leder med høy arbeidskapasitet, som er fleksibel, har gode samarbeidsevner, er nytenkende og står på til det beste for innbyggerne.
Krav til språk
Det stilles krav om gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
Sokndal kommune kan tilby
- En utfordrende og spennende stilling med hovedansvar for utvikling av kommunens tilbud innenfor virksomheten
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons og forsikringsordninger
- Uformelt og inspirerende arbeidsmiljø der du inngår i team med kommunalsjef og virksomhetsledere
Tilsettingsvilkår
Arbeidstakere tilsettes i Sokndal kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder.
Tilfredstillende politiattest
Søknad
Søknaden sendes elektronisk, se Sokndal kommunes hjemmeside
Kontaktperson: Sigmund Hadland, tlf 40096388 , mail: shj@sokndal.kommune.no
Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.
I samsvar med offentlighetsloven gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om å bli unntatt offentligheten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkerne bli varslet om dette.
Trenger du hjelp til å søke, kontakt Sokndal kommune, Servicekontoret tlf 51 47 06 00
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Sokndal kommune
Adresse
Gamleveien 20, 4380 Hauge i Dalane
Sokndal kommune med 3300 innbyggere er den sørligste kommunen i Rogaland midt mellom Egersund og Flekkefjord. Sokndal kommune er en effektiv kommune med kun en skole , ett sykehjem, samlet administrasjon og bare private barnehager.Titania AS , Rekefjord Stone AS og turisme er viktige næringer i Sokndal. I Sokndal er det lov å være annerledes og litt gal. Vi har begravd janteloven, arrangerer kjærlighetsuke og tenker på turistene som gjester. Nå bygger vi motorsportsenter og vitenmuseum.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 27. januar 2021
Hentet fra: Sokndal kommune
Referanse: sokndal.vuq.visma.com/recruitment/opening?0?359
Stillingsnummer: 8f68b576-4bac-41a0-a1d4-14f3a1f97e68