Seniorrådgiver -- Kvalitet
Org. nr: 995653761 Stillingsident: 4411331823 Presentasjon av stillingen:
Helse Sør-Øst står ovenfor store og spennende endringer og utfordringer de kommende årene. Vi skal tilrettelegge for pasientens helsetjeneste, bygge nye og moderne sykehus, ta i bruk nye teknologier, sikre at IKT-løsningene understøtter helsepersonellets arbeidshverdag for å nevne noe. Sykehuspartner HF er et av Norges største IKT-selskaper med mer enn 1600 medarbeidere og har en sentral rolle i å nå de ambisiøse målene som Helse Sør-Øst har satt.
Kvalitetsavdelingen er en del av staben Virksomhetsstyring, og har et sentralt ansvar for å ivareta god virksomhets- og kvalitetsstyring i Sykehuspartner HF. Vi søker en erfaren rådgiver med sterkt engasjement for helhetlig virksomhetsstyring, og som ønsker å påvirke i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag. Du vil ha spesiell oppmerksomhet på internkontroll og kontinuerlig forbedring. Som en del av Kvalitetsavdelingen vil du være involvert i alle aspekter av Sykehuspartner HFs arbeid med virksomhets- og kvalitetsstyring. Du vil sammen med gode kollegaer arbeide med å utvikle og løfte Sykehuspartner HFs internkontroll til å være gjennomgripende fra strategisk til operativt nivå. Du har evne til å skape tillit og samhandling på tvers av hele virksomheten.
Stillingen rapporterer til kvalitetssjef, leder for Kvalitetsavdelingen.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle og følge opp rammeverk for internkontroll
- Være en pådriver for etablering og forbedring av internkontroller, rapportering og identifisering og oppfølging av forbedringstiltak
- Sikre prosessetterlevelse og kvalitetssikre arbeidet med internkontroll
- Fasilitere og støtte ledere, prosessansvarlige, tjenesteansvarlige og andre nøkkelroller for styrket styring og kontroll
- Støtte i avviksprosessen og arbeide med virksomhetens håndtering av avvik og kontinuerlig forbedring
- Rådgivning og analyse innen kvalitetsstyring, kvalitetskontroll, kvalitetssikring, internkontroll og kontinuerlig forbedring
- Støtte virksomheten i implementering av tiltak for bedre styring og kontroll
- Bidra til kontinuerlig forbedring av virksomhetsstyring og internkontroll
- Bidra i gjennomføring av internrevisjoner som en del av interne revisjonsteam
- Delta i interne forbedringsinitiativer og -prosjekter med sikte på bedre styring og kontroll
Kompetanse og erfaring
- Relevant utdanning på bachelor-/eller mastergradsnivå
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanningsnivå
- Kjennskap og erfaring med internkontroll og forbedring av arbeidsprosesser
- Erfaring fra større, komplekse organisasjoner
- Erfaring med koordinering av aktiviteter på tvers av organisasjonsenheter og fagmiljøer
- God kjennskap til regelverk, standarder og beste praksis innen kvalitetsledelse, revisjoner og internkontroll, gjerne fra et IKT perspektiv
- Det er en fordel med relevant sertifisering innen kvalitetsledelse
- Erfaring fra veiledning, opplæring og fasilitering
- Erfaring og kunnskap om bruk av verktøy for informasjonshåndtering og analyse
- Komfortabel med å presentere for større fora
Personlige egenskaper
- Kundeorientert og evne til god virksomhetsforståelse
- Initiativrik, løsningsorientert og høy gjennomføringsevne
- Evne til å se løsninger og tilnærminger for å nå målet
- Svært god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagmiljø og målgrupper
- Selvdreven og tar ansvar for egne resultater
- Deler kunnskap, erfaringer og informasjon med andre
- Analytisk og med høy faglig integritet
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- En utfordrende stilling i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag
- Et tungt fagmiljø i en kvalitetsavdeling bestående av tolv medarbeidere
- Mulighet til å være med på å utvikle fremtidens helsetjenester med bruk av IKT
- Interessante, utviklende og varierte arbeidsoppgaver
- Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
- Fleksible arbeidstidsordninger
- Lokaler i nær tilknytning til offentlig kommunikasjon
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.
Kontaktinformasjon
Irene Thaule, Avdelingsleder, 90912334, iretha@sykehuspartner.no
Arbeidssted
Hoffsveien 1D
0275 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Sykehuspartner HF
Referansenr.:4411331823
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.08.2021
Om bedriften
Sykehuspartner -- en partner for helsetjenester i utvikling
Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.
Sykehuspartner forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartner har ca 1600 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.
Sykehuspartner er miljøsertifisert.
Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.