Saksbehandlere Barneverntjenesten
Org. nr: 988982652 Stillingsident: 4076252198 Presentasjon av stillingen:
Arendal barneverntjeneste har 49 stillingshjemler og er organisert etter en spesialistmodell. Vi holder for tiden til på rådhuset i Arendal sentrum. På nyåret flytter vi inn i nye og tilrettelagte lokaler på Maxis senter. Her vil det bli egne kontorer til alle ansatte.
Ved Arendal barneverntjeneste er det stort fokus på å ivareta barneperspektivet, og vi vektlegger tett samarbeid med øvrige lokale tjenester og tiltak. Det er fokus på fagutvikling og kompetanseheving, og alle ansatte deltar aktivt i dette. Barneverntjenesten har implementert "Mitt Liv" anbefalingene i vårt arbeid, som en del av vår faglige forankring.
Vi har nå ledig 1 fast stilling og 1 årsvikariat i 100 %. Stillingene er plassert i ulike faggrupper; den faste i Tiltak barn, og vikariatet i Omsorg..
Alle søkere skal scanne inn vitnemål og attester i Webcruiter.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter Lov om barneverntjenester. Hovedoppgavene er knyttet til oppfølging av barn og unge som er i hjelpetiltak og i fosterhjem og institusjon
- Koordinere og følge opp planlagte flyttinger og hasteflyttinger
- Møte som partsrepresentant i Fylkesnemnda og øvrige rettsinstanser
- Delta i fagutvikling og organisasjonsutvikling i barneverntjenesten
Kvalifikasjoner
- Sosionom eller barnevernspedagog, helst med relevant videreutdanning
- Vi ønsker søkere med minimum 3 års erfaring fra barnevernets førstelinje
- Søkere med annen relevant utdanningsbakgrunn og erfaring vil kunne bli vurdert
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Normale IT-kunnskaper for arbeid i ulike fagsystemer
- Krav til godkjent politiattest
- Søker må ha sertifikat klasse B og kunne disponere egen bil i tjenesten
Utdanningsretning
- Sosialfag
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, (180 sp, 3 år) Diplom / Bachelorgrad
- Tilleggsutdanning
Personlige egenskaper
- Reflektert med god barnevernfaglig og sosial forståelse
- Evne til strukturert og systematisk dokumentasjonsarbeid
- Samarbeidende og dialogisk orientert
- Selvstendig
- Følelsesmessig robust
- Kreativ, tørre å tenke nytt når utfordringene er kompliserte
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En spennende og variert arbeidshverdag med krevende faglige utfordringer
- Engasjerte kollegaer og et godt arbeidsmiljø
- Et utviklingsorientert kontor preget av høy faglig standard
- Veiledning og tett oppfølging fra fagleder
- Kollegaveileder første halvår
- Avtale om bruk av fleksitid
- Saks- og prosessveiledning
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Ania Ordon Boye, Avdelingsleder, +4797540086, ania.ordon.boye@arendal.kommune.no
Sara T.Eskeland Strindhaug, Avdelingsleder, +4794523115, sara.t.eskeland.strindhaug@arendal.kommune.no
Arbeidssted
Vesterveien 44
4839 Arendal
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Arendal kommune
Referansenr.:4076252198
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 20.05.2019
Om bedriften
Arendal kommune har ca. 44 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses ¿ og rekreasjonsmuligheter. Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger. Les mer her.
I helse- og levekårssektoren garanterer kommunen nå 100 % fast stilling til nyutdannede med bachelor i sykepleie, vernepleie eller kvalifiserte fagarbeidere som har hatt læretid Arendal kommune. Garantien gjelder såfremt søkeren blir ansatt og de inngår i turnus med økt andel helger, alternativt tilstrekkelig ansatt langvakter.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.