Regnskapskonsulent
Vår dyktige regnskapskonsulent går av med AFP, og vi søker en erstatning for henne fra 01.12.2019.
Stillingen er en del av administrasjonen i Færder kirkelige fellesråd som bl.a. arbeider med mottak og registering av dåp, vielser, gravferd, forvalting av kirkebygg og regnskap for fellesrådet og alle 5 sokn.
Økonomi er et område som er i endringer med digitalisering/automatisering av arbeidsprosesser. Kirken står også i en tid med endringer som kan påvirke oppgaver og hvordan vi jobber. Dette er forhold som også vil prege innhold og behov for kompetanse og egenskaper for stillingen.
Stillingens hovedansvar er føring av drift- og investeringsregnskapet til Kirkelig fellesråd i Færder, og vil samarbeide tett med de andre på avdelingen i det daglige arbeidet. Regnskapsføring for Kirkelig fellesråd og menigheter reguleres av en egen regnskapsforskrift basert på samme regelverk og prinsipper som kommunal virksomhet. Vi samarbeider med økonomiavdelingen i Færder kommune om flere av oppgavene og vi bruker Visma Enterprise som økonomi- og lønnssystem. Arbeidssted er Borgheim menighetssenter på Nøtterøy.
Den vi søker bør ha evne å jobbe strukturert og målrettet med oppgaver. Du bør være selvstendig men samtidig være god på samarbeid med ansatte og frivillige. I tillegg bør du være fleksibel og løsningsorientert.
Arbeidsoppgaver:
· Regnskapsføring for Færder kirkelige fellesråd. Herunder
Fakturabehandling
Bokføring for drift og investeringsregnskapet
Delta i utarbeidelse av årsregnskap
Bidra til effektivisering av prosesser
Avstemming og kvalitetssikring. Bl.a. for utestående fordringer, gravstell og festeavtaler.
· Bidra til at kirkekontoret har effektiv saksbehandling, følger god forvaltningsskikk og fremstår med profesjonalitet.
· Det må også påregnes å ta del i kirkekontorets øvrige oppgaver, spesielt i ferier. Herunder publikumskontakt og informasjon.
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på høyskolenivå innen økonomi og regnskap.
- Erfaring fra regnskapsarbeid fra a til å, helst fra kirkelig eller kommunal sektor
- God kjennskap til lov og regelverk som egulerer området
- God IT- og systemkompetanse, helst erfaring med økonomisystemet Visma Enterprise
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke.
Vi tilbyr:
· Lønn etter gjeldende avtaleverk
· Offentlig tjenestepensjon med gruppeliv- og forsikringsordninger
· Spennende og varierte arbeidsoppgaver
· Trivelige kolleger
· Fleksitidsordning
Søknadsfrist 17.10.2019
Nærmere opplysninger ved kirkeverge Brooke Bakken tlf. 416 94 236 eller administrasjonsleder Merete Allum tlf. 479 74 934
Søknad med CV vitnemålog attester sendes:
postmottak@faerder.kirken.no
eller pr. post til Færder kirkelige fellesråd, Postboks 133, 3163 Nøtterøy
Om bedriften
Færder kirkelige fellesråd tilsvarer geografisk Færder kommune med en befolkning på ca 27.000. Den norske kirke i Færder omfatter 6 kirker og 2 kapell og består av 5 sokn; Tjøme, Hvasser, Torød, Teie og Nøtterøy. Det drives et allsidig menighetsarbeid, inkl. to barnehager. Staben består av ca 50 hel- og deltidsansatte.