Fagleder / nestleder i barneverntjenesten 100% st.
Tiltredelse/ varighet
Stillingen er ledig for tiltredelse fra august 2019.
Arbeidsoppgaver
" Inngår i barnevernsleders team for ledelse og oppgaveløsning
" Være stedfortreder for barnevernsleder.
" Bistå barnevernsleder i ulike faglige og administrative oppgaver
" Ansvar for faglig utvikling og veiledning, herunder kontinuerlig kartlegging av kompetanse / opplæringsbehov
" Utarbeidelse og oppfølging av kompetanseplan
" I kompliserte saker bistå barnevernsleder i veiledning og oppfølging av personalgruppen.
" Ansvar for gjennomføring av brukerundersøkelser hvert 2. år.
" Bistå barnevernsleder i oppfølging av HMS og lean-arbeid
" Sammen med øvrig ledelse ansvar for prosjektering og igangsetting av ulike planer og tiltak
" Koordinering og praktiske oppgaver knyttet til mottak av studenter
" Administrere kommunens del av barnevernsvakt inkl GAT / den delen som ikke dekkes av Gjøvik interkommunale
barnevernsvakt.
Andre oppgaver vil også være aktuelle, herunder annen
saksbehandling etter lov om barneverntjenester og deltagelse i akuttarbeid i barneverntjenesten.
Kvalifikasjoner/utdanning
- Tre-årig helse - sosialfaglig høgskoleutdanning - primært barnevernspedagog / sosionom.
- Det er ønskelig med erfaring fra kommunalt barnevernsarbeid.
- Det er ønskelig med relevant faglig videreutdanning.
- Det er ønskelig med utdanning / erfaring fra ledelse og personaladministrasjon
- Personlig egnethet for oppgaver innenfor barnevernfeltet samt relevant praksis vil bli vektlagt ved tilsetting.
- Den som tilsettes må trives med selvstendig arbeid samt delta i faglig teamarbeid.
- Det må av og til påregnes noe arbeid på ettermiddag / kveld.
- Søker må ha førerkort og disponere egen bil.
- Politiattest må leveres før tilsetting.
Du må ha evne og vilje til å lede utviklings- og forbedringsarbeide i samsvar med kommunens satsing på Lean som virksomhetsstrategi.
Personlige egenskaper
Det vil bli lagt vekt på evne til samarbeid og til å arbeide sjølstendig, målrettet og strukturert. Personlig egnethet vil bli
særlig vektlagt ved utvelgelse.
Vi tilbyr
Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et hektisk, men positivt arbeidsmiljø.
En god offentlig pensjonsordning.
Fleksibel arbeidstid etter avtale med leder.
Lønnsvilkår
Lønn fastsettes i kap.4 etter avtale på bakgrunn av ansiennitet, kvalifikasjoner og erfaring.
Vestre Toten kommune bruker elektronisk søknadsbehandling
Vi ber om at du logger deg inn på ledig stilling og registrerer din CV m.m.
Dersom du ønsker at din søknad ikke skal offentliggjøres, ber vi om at du begrunner hvorfor. Dette er et krav i henhold til Offentleglova §25.
Vi vil også gjøre oppmerksom på at søknad kan bli gjort offentlig selv om søker har anmodet om å ikke bli ført opp på søkerlister.
Du vil bli kontaktet før en evt offentliggjøring.
Bekreftede kopier av vitnemål og attester fremlegges kun på forespørsel.
Spørsmål kan rettes til barnevernleder Hanne Helgeland på tlf. 904 15 680
Om bedriften
Vestre Toten kommune har ca 13400 innbyggere og ligger sentralt til på Østlandet, 1 mil sør for Gjøvik og 11 mil nord for Oslo. Rv. 4 og Gjøvikbanen går igjennom kommunen. Administrasjonsstedet er Raufoss hvor også en av Norges største industriparker ligger med ca 3000 ansatte. Flere uavhengige undersøkelser og evalueringsrapporter viser at Vestre Toten er en kommune med særlig godt arbeidsmiljø. Vestre Toten kommune er en innovativ kommune. Vi arbeider aktivt, systematisk og helhetlig med utvikling og forbedring blant annet gjennom bruk av Lean kontinuerlig forbedring.Les mer om oss på: www.vestre-toten.kommune.no for nærmere informasjon om kommunen og www.gjovikregionen.no for informasjon om regionen.Trygghet, trivsel og utvikling er vårt slagord.