Avdelingsleder, 100 % VAF
Jobbnorge ID: 187396
Om stillingen
Kvæfjord kommune har opprettet en ny, spennende og utfordrende stilling som avdelingsleder på VAF. Avdelingsleder er underlagt enhetsleder og overordnet alt personal i sin enhet. Stillingen skal lede ansatte i endringer for også å ta i mot og gi tilbud til flere enn dagens brukergrupper. Stillingen er fordelt på 30 % administrative og ledelses oppgaver, og 70 % miljørettet arbeid med brukerne.
Avdelingsleder skal bidra til at det gis gode, fleksible og tilrettelagte aktivitets- og fritidstilbud til brukere med ulike hjelpebehov. Stillingen vil kreve nytenkning og ønskes videreutviklet slik at flere av kommunens innbyggere kan få tilrettelagte aktivitets- og fritidstilbud.
Tjenesten disponerer i dag ca 7 årsverk fordelt på ansatte med helse/sosialfaglig bakgrunn, aktivitører og fagarbeiderkompetanse. Arbeidstiden er dag og ettermiddag. Vi kan tilby gode arbeidsforhold, gode pensjonsordninger, engasjerte og hyggelige kollegaer.
<<Visjonen vår er å gi meningsfylte dager for alle som besøker senteret og steder vi betjener>>.
De fleste brukerne av tilbudet i dag er eldre mennesker med utviklingshemming. Flere unge vil i tiden framover få aktivitets- og fritidstilbud. VAF har også ansvar for aktivitetstilbud 3 dager i uken på kommunens bo og aktivitetssenter. Det planlegges også at dagtilbud for hjemmeboende personer med demenssykdom skal bli en del av VAF sin virksomhet. VAF disponerer gode og tilrettelagte lokaler i oscarsvei 11, hytte og gamme i marka, grillkåte, oppvarmet basseng. Lokalene i Oscarsvei har ballbinge, musikkstol, snoezelens-aktiviteter, lekotek m.m. Musikkstund og diskotek arrangeres en gang i uken, og det er bussturer i nærområdet - som også er tilbudt flere enn de faste brukerne på VAF.
Arbeidsoppgaver
- Ivare daglig drift av tjenesten i samarbeid med enhetsleder
- Påse at aktivitetsplaner og ukeplaner utarbeides og følges for brukerne av aktivitetssenteret
- Være inspirator for personalet på VAF og for personalet som kommer med brukere til enheten
- Legge til rette for trivsel og videreutvikling av kompetente og motiverte medarbeidere
- Gjennomføre kompetansehevende tiltak gjennom KS Læring
- Fremme samarbeid både innad og utad i organisasjon med aktuelle samarbeidspartnere
- Forberede og lede personal - og fagmøter
- Utføre rutinemessige administrasjonsoppgaver
- Bidra til utvikling og fornying av og tjenestetilbudet
- Kvalitetssikring av tjenestene
- Ha kjennskap til og følge kommunenes lederkrav KIS
- Fokus på godt HMS- miljøarbeid
Kvalifikasjonskrav
- Bachelor i helse- sosialfag eller pedagogisk utdanning
- Erfaring fra sosialt arbeid og ledelse
- Tilleggsutdanning innen aktivitet/fritid og ledelse er ønskelig
- Søker må ha sertifikat klasse B
- Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi søker etter en person som:
- Jobber selvstendig, strukturert og målrettet.
- Ser muligheter og ikke begrensninger.
- Er kreativ, nytenkende, inspirerende og motiverende.
- Er fleksibel og har god endringskompetanse.
- Har gode samarbeids og kommunikasjonsegenskaper og kan bygge relasjoner
- Har kunnskap om og interesse for å jobbe med mennesker med utviklingshemming
- Personlig egnethet, stabilitet og god arbeidsmoral vektegges
Vi tilbyr
- Fast stilling og lønn etter tariff
- Gunstig pensjonsavtale
- Intern opplæring og kursing
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som fremgår av gjeldende lov, reglement og tariffavtale. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju. I tillegg til formelle kvalifikasjoner og relevant erfaring blir det lagt avgjørende vekt på personlig egnethet for den aktuelle stillingen. Det er 6 måneders prøvetid. Det trekkes 2 % av brutto lønn til gunstig pensjonsordning.
En tilsetting vil gjøres betinget ved at det leveres utfylt skjema for MRSA, samt tilfredsstillende politiattest ihht. Lov om helsepersonell §20A. Dette må framlegges før tiltredelse. Vi ber om at det leveres CV, og personlig søknadsbrev på minimum ½ A4-side samt tre referanser av nyere dato ved søknaden.
Spørsmål om stillingen
Nærmere informasjon fås hos enhetsleder Kristin Haugen Johnsen på tlf: 99264052 og enhetsleder Randi Ness Pedersen på tlf: 97994638
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Kvæfjord kommune ligger i naturskjønne omgivelser, sentralt plassert på Hinnøya. Fra kommunesenteret Borkenes er det 20 km til festspillbyen Harstad og 60 km til Harstad/Narvik lufthavn, Evenes. Kommunen har ca 3.000 innbyggere og et godt utbygd tilbud innenfor skole, kultur og fritid.
Kommunens visjon er <<Kvæfjord kommune - en ren fornøyelse!>> Dette angir også retningen for kommunal opptreden, supplert med atferdsverdiene våre som tilsier at vi, hver for oss og sammen, skal fremstå som Kompetente, Imøtekommende og Stolte ambassadører.