100% midlertidig prosjektstilling som Prosjektleder/Controller
Jobbnorge ID: 189577
Om stillingen
Brønnøy kommune tilbyr en spennende prosjektleder stilling med selvstendig ansvar, varierte arbeidsoppgaver og utfordrende arbeidshverdag. Prosjektstillingen er 3 årig med mulighet til forlengelse. Prosjektet har mottatt skjønnsmidler fra fylkesmannen.
I prosjektsøknaden har Brønnøy kommune sagt at vi ønsker å bruke tjenestedesign som metodeverk for å nå målsettinger som prosjektet har.
Du vil bli en del av økonomiavdelingens team av høyt kompetente medarbeidere og samarbeide tett med den øvrige delen av kommunens virksomhet.
Brønnøy kommune bruker Agresso økonomisystem, og Arena til budsjettering og avviksrapportering.
Arbeidsområder
- Brønnøy kommune skal kjøre et treårig prosjekt knyttet til økonomisk omstilling
- Dine hovedarbeidsoppgaver blir å lede dette prosjektet
- Budsjett-/prognosearbeid i nært samarbeid med økonomisjef
- Utvikle gode styringsmodeller
- Kontinuerlig kostnadskontroll og rapportering
- Sikre at alle ledere behersker verktøy for økonomistyring
- Rådgivning og veiledning overfor ledere på alle nivå
- Videreutvikle god internkontroll
- Bistå med beregning, analyser og utvikling av viktig økonomisk styringsinformasjon
- Annen saksbehandling, som kan ligge utenfor prosjektområdet /økonomiområdet etter behov
- Politisk forankring etter behov
- Bidra i arbeidet med årsavslutning og årsberetning etter behov
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Masterutdanning innen økonomi, som siviløkonom eller tilsvarende
- Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
Personlige egenskaper
- Vi søker etter en selvstendig og systematisk medarbeider som jobber målrettet og nøyaktig.
- Du bør ha gode kommunikasjonsegenskaper, være tydelig, fleksibel og løsningsorientert.
- Ved tilsetting vil det bli lagt vekt på både faglige og personlige egenskaper.
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
Spørsmål om stillingen
- Økonomisjef Frank Nilsen, mobil: 934 12 086
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B1. (eller nivå B2 ved et universitet)
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Brønnøy kommune er en av flere kommuner i Nordland med vekst. Vi ligger midt i leia - midt i landet - med ca. 7.900 innbyggere. Kystbyen Brønnøysund er regionsenter for de 5 kommunene på Sør-Helgeland. Regionen tilbyr unike naturopplevelser fra sjø (12 000 øyer og skjær) til fjell og innland med gode muligheter for friluftsliv.
Vi har gode bo- og oppvekstforhold med god barnehagedekning, desentralisert grunnskole, v.g. skole og rikt kulturliv. Gode kommunikasjoner med fly, ferjefri forbindelse til E-6 og jernbane og daglig hurtigruteanløp.